نمایش عکس جاذبه های مذهبی شیراز در «حیدر آباد» هند

مظاهری زاده گفت: نمایشگاه فرهنگی-هنری جاذبه های شیراز در «حیدر آباد» هند با محور عکاسی، جاذبه‌ های مهم مذهبی مانند حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، مساجد و باغ های تاریخی و مجموعه زندیه را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هاشم مظاهری زاده»، امروز (شنبه 17 مهر) با اشاره به تلاش برای معرفی بیشتر شیراز در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه فرهنگی-هنری جاذبه های شیراز در «حیدر آباد» هند با همکاری مشترک شهرداری شیراز و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در «حیدرآباد» به مدت 10 روز برگزار می شود.

 رئیس اداره ارتباطات بین‌ الملل شهرداری شیراز افزود: این نمایشگاه در موزه «سالار جنگ» هند که از مشهورترین کلکسیون‌ های خصوصی جهان است برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه که بخش اصلی آن عکاسی است جاذبه‌ های مهم مذهبی، فرهنگی، گردشگری و تاریخی شیراز نظیر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، مساجد و باغ های تاریخی و مجموعه زندیه به معرض نمایش گذاشته می شود.

مظاهری زاده اعلام کرد: اجرای زنده‌ خوشنویسی نستعلیق با مضمون اسماء متبرکه الهی، آیاتی از قرآن کریم و ابیاتی از دیوان حافظ و ساخت صنایع دستی نظیر منبت توسط هنرمندان مسلمان هندی و نمایش سه نسخه کهن و قدیمی دیوان حافظ از رویدادهای این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه این نمایشگاه همزمان  با روز بزرگداشت حافظ با حضور فرهنگوران هندی و با سخنرانی مقامات ایالتی و شهری از جمله وزیر گردشگری، فرهنگ و جوانان ایالت «تلانگانا» برگزار خواهد شد و «عین ‌الحسن»، استاد برجسته و شهیر فرهنگ و ادب فارسی در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

مظاهری زاده تصریح کرد: امیدواریم که با تداوم برگزاری چنین برنامه هایی در راستای تحقق سومین حرم اهل بیت (ع) گام های موثری برداریم.

خاطر نشان می شود، «حیدرآباد» هند با هفت میلیون جمعیت از بزرگترین کلانشهرهای هندوستان است که جمعیت مسلمان قابل توجهی دارد.

کد خبر 1103254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha