امنیت موجب پیشرفت جامعه می شود

نظری با بیان اینکه آنچه که باعث توسعه پایدار یک جامعه می شود بحث امنیت است گفت: اگر امنیت نباشد هیچ جامعه ای پیشرفت نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین نظری» امروز (شنبه، ۱۷ مهر) در آیین تجلیل از خدمات کادر نیروی انتظامی بخش سنگر  که از سوی اداره آموزش و پرورش این بخش در سالن شهید قدس خواه این شهر برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی همیشه حامی و پشتیبان آموزش و پرورش بوده  است.



رئیس اداره آموزش و پرورش بخش سنگر با اشاره به خدمات شایسته«علی صدیقی» فرمانده انتظامی سنگر، افزود: این فرمانده ارزشی با خلوص نیت و توجه خاص خود به قشر فرهنگی، هفته معلم را قبل از دیگران به معلمان پرتلاش تبریک گفت و این نشان می دهد که درک متقابلی با واژه علم و دانش داشته است.



وی در ادامه اذعان کرد: آنچه که باعث توسعه پایدار یک جامعه می شود بحث امنیت است و اگر امنیت نباشد هیچ جامعه ای پیشرفت نمی کند.



نظری با تاکید بر اینکه امنیت فی نفسه آرامش ایجاد می کند و باعث ارتقای علم، دانش، فرهنگ، معیشت بهتر و... در کنار هم می شود افزود: علم و دانش در ایران اسلامی زیر سایه امنیت توانسته است که ارتقا پیدا کند و این امنیت یا در داخل کشور و یا در مرزهای کشور به خوبی دیده می شود.



وی گفت: ما همواره مدیون سبز پوشان انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش هستیم که با ایثار و از جان گذشتگی خود اقتدار و امنیت را به مردم و کشور ارزانی داشته اند.



*ضرورت کمک تک تک افراد به امنیت در جامعه
«علی صدیقی» نیز در این مراسم، اولویت کاری خود را تعامل کاری با سازمان ها عنوان کرد و گفت: با تعامل خوب و شایسته خود حداقل کار این است که نام و یاد نیک پلیس را در بین مردم به یادگار می گذاریم.

 

فرمانده نیروی انتظامی بخش سنگر به هفته ناجا،  با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» اشاره کرد و افزود: پلیس برای همه و همه برای امنیت تلاش می کنیم.

 


وی بیان کرد: امروزه جامعه در شرایطی قرار دارد که فقط قرار نیست پلیس جامعه را به امنیت برساند، بلکه تک تک افراد جامعه می بایست در این راستا کمک کنند.
 
صدیقی اظهار کرد: بهترین کسانی که در پیشگیری از جرایم می توانند کمک بزرگی به جامعه داشته باشند همین معلم ها و کادر آموزشی است که می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.



وی با اشاره به اینکه توانسته ایم حدود 80درصد جرایم را در حوزه سنگر پیشگیری کنیم، خاطر نشان کرد: معلم ها و کادر آموزشی در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی می توانند خیلی نقش داشته باشند و دانش آموزان را در زمینه های مختلف راهنمایی کنند.

 

صدیقی بیان کرد: حتی اگر دانش آموزان اطلاعات خود را در جلوگیری از بزه اجتماعی و موارد ایمنی به یک نفر از اعضای خانواده انتقال دهند ما خیلی در هدف خود پیشرفت خواهیم داشت.

کد خبر 1103255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha