افزایش ۳۵۹ درصدی درآمد موقوفات/ کلاس‌های حفظ قرآن در بقاع شاخص برگزار می‌شود

ضمیری با اشاره به افزایش ۳۵۹ درصدی درآمد موقوفات با جذب ۲ امین برای موقوفات ماسال و شاندرمن گفت: کلاس‌‌های حفظ قرآن کریم در بقاع شاخص ماسال برگزار می‌شود.

«رامین ضمیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال اظهار کرد: شهرستان ماسال دارای 13 بقعه متبرکه، 13 موقوفه، 118 رقبه و 72 مسجد است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه ماسال با بیان اینکه رشد 46 درصدی درآمد از بقاع متبرکه و موقوفات شهرسان را نسبت به سال گذشته داشتیم افزود: در امامزاده شفیع (ع) به همت خیر خانم فرج زاده به مبلغ یکصد میلیون تومان یک غسالخانه احداث کردیم.

 

وی با اشاره به احداث سقاخانه در بقعه آقا سید رضا(ع) دلیجان توسط خیر به ارزش 30 میلیون تومان گفت: نصب دوربین مداربسته در بقعه متبرکه امامزاده شفیع (ع) از دیگر عملکردهای این نهاد در شهرستان بوده است.

 

ضمیری با بیان اینکه در بقعه متبرکه مختار(ع) پیرانبست پلنگ سرا پکیجی به ارزش 80 میلیون تومان نصب شد تصریح کرد: دعاوی مطروحه در موقوفات و بقاع دادگستری به تعداد چهار پرونده که سه پرونده به نفع موقوفات صادر شده است پیگیری شد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه ماسال خاطرنشان کرد: 400 بسته معیشتی و اهدا به نیازمندان به ارزش 80 میلیون تومان از محل کمکهای خیرین و بقاع متبرکه و کمک به فقرا و نیازمندان از نیت موقوفات به تعداد 28 نفر از دیگر عملکردهای این نهاد است.

 

وی با بیان اینکه در مسابقات قرآنی که در شهرستان برگزار شد چهار نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند اظهار کرد:  2 امین برای موقوفات ماسال و شاندرمن جذب شد که موجب افزایش 359 درصدی درآمد موقوفات شهرستان شده است.

 

ضمیری با بیان اینکه برای 48 نفر حکم هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد زده شده است افزود: در یکسال اخیر پنج محفل انس با قرآن کریم در سطح بقاع متبرکه برگزار کرده‌ایم.

 

رییس اوقاف و امور خیریه ماسال با اشاره به اینکه 34 برنامه آیین غبارروبی در سطح بقاع متبرکه داشته‌ایم گفت: هزینه کرد بقاع متبرکه از منابع فرهنگی، عمرانی و جاری  بالغ بر 392 میلیون تومان است.

 

وی تصریح کرد: بالغ بر 12 میلیون تومان در راستای اجرای نیات موقوفات، شامل نیات مساجد و نیات خیریه و نیات مذهبی و بقاع متبرکه و قرآنی هزینه شده است.

 

ضمیری با بیان اینکه در طول سال به مناسبت‌های مختلف طرح‌هایی را در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم‌الشأن برگزار می‌کنیم خاطرنشان کرد: طرح‌های آرامش بهاری ویژه عید نوروز، ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان، نشاط معنوی برای اوقات فراغت تابستان، جشن ولایت علوی در دهه ولایت، بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم و صفر از جمله طرح‌ها هستند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه ماسال اظهار کرد: راه اندازی و فعال سازی مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه (افق) در چهار بقعه متبرکه، برگزاری 56 مراسم ادعیه و مناسبت‌های مذهبی و انقلابی در بقاع متبرکه، برپایی نماز جماعت در پنج بقعه متبرکه، بروزرسانی و تنظیم با مستاجرین رقبات به تعداد  10 رقبه و جذب اعتبار دولتی برای مساجد و بقاع متبرکه شهرستان و ...  به مبلغ 15 میلیون تومان از دیگر عملکردهای این نهاد است.

 

وی اعزام 15 روحانی در مناسبت‌های مختلف از روحانیون حوزه علمیه قم و روحانیون بومی به بقاع متبرکه، پیگیری اخذ سند مالکیت 11 مسجد و بقعه و موقوفات، ساماندهی 2 قبور بقاع متبرکه شهرستان، برگزاری برنامه حفظ قرآن کریم در بقاع شاخص، بررسی اسناد مالی بقاع و مقوفات به تعداد 323 سند و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی با سایر ادارات را از دیگر برنامه‌های این نهاد در یکسال اخیر عنوان کرد.

کد خبر 1103355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha