«تار آوا» در خراسان شمالی طنین انداز می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری دومین جشنواره مجازی موسیقی مقامی با عنوان «تار آوا» خبر داد.

«حسین فرخنده» از برگزاری دومین جشنواره مجازی موسیقی مقامی با عنوان «تار آوا» خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این جشنواره در بخش های تک نوازی، گروه نوازی و ویژه  برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان این که بخش تک نوازی شامل هنرمندان زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۳۰ سال و ۳۰ سال به بالاست، افزود: هنرمندان ۲۰ سال به بالا نیز می توانند در بخش ویژه که شامل تکنوازی همراه با آواز بخشی گری است، شرکت کنند.

 

فرخنده ضمن تاکید بر استفاده از سازهای محلی و مقامی در بخش گروه نوازی، اجرای یک قطعه حداکثر هفت دقیقه ای با هنرنمایی۳ تا ۶ نفر را از دیگر موارد در نظرگرفته شده برای این بخش عنوان و تصریح کرد: علاقه مندان از هفدهم مهرماه به مدت یک ماه فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت کنند .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین به نحوه ارسال آثار به این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: علاقه مندان با ارسال ویدیو اجرای ۳ تا ۵ دقیقه ای می توانند حضور خود را در این جشنواره ثبت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری انجمن موسیقی استان آخر آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد و شاهد کوک شدن ساز منتخبان این دوره در حضور داوران و در آیین پایانی «تار آوا» خواهیم بود.

کد خبر 1103363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha