وجود ۱۹۰ موقوفه در شهرستان ملایر

حجت الاسلام عباسی گفت: شهرستان ملایر دارای ۱۹۰ موقوفه است که یک موقوفه ملایر شامل موقوفه سیف الدوله مهمترین و شاخص ترین موقوفه است که در زمینه علمی ، فرهنگی، درمانی، اطعام دهی و روضه خوانی است .

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت الاسلام ابوذر عباسی» امروز یکشنبه ۱۸ مهر ماه در جمع خبرنگاران در ملایر گفت: شهرستان ملایر دارای 190 موقوفه است  که یک موقوفه ملایر شامل موقوفه سیف الدوله مهمترین و شاخص ترین موقوفه است و این موقوفه در زمینه علمی ، فرهنگی، درمانی، اطعام دهی و روضه خوانی است .

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه در زمینه فرهنگی، اجارات و حوزه‌های مختلف و.. به مردم خدمات دهی دارد افزود:  مهمترین  مبحث در اوقاف اجرای نیت واقف است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 40 هزار اطعام دهی از موقوفه سیف الدوله در راستای نیت واقف انجام می‌شود گفت:  توزیع 13 هزار بسته معیشتی در راستای طرح شمیم حسینی به خانواده‌های بی بضاعت از سال گذشته تا کنون،  توزیع بسته های لوازم التحریر بین دانش اموزان نیازمند، با بیش از 3 هزار و 300 بسته مهر تحصیلی،  کمک به حوزه‌های علمیه به صورت ماهانه 50 میلیون تومان برای طلاب نیازمند و هزینه طلاب و.. از اقدامات اداره اوقاف و امرو خیریه از سال گذشته تا کنون بوده است.

وی همچنین  کمک 120 میلیون تومانی به تجهیزات اتاق عمل بیمارستان امام حسن(ع) ملایر،  کمک به بیماران کرونایی در بخش موقوفه بیمارستان امام حسین(ع) ملایر در ایام کرونا تا کنون ، کمک 600 میلیون تومانی به بیماران سخت درمان،  توزیع 10هزار عدد ماسک بین کادر درمان و بیماران،  توزیع10 هزرار عدد ماسک بین  هیات های مراجعه کننده به اوقاف  برای ماه محرم و صفر ، توزیع نان رایگان به همت اداره اوقاف با هماهنگی نانوایی‌های محلات حاشیه شهر و.. از اقدامات این اداره از سال گذشته تا کنون بوده است.

 وی با اشاره به پروژه های عمرانی این اداره  از انجام سه پروژه مهم شامل  پروژه مبل و منبت در 14 هزار متر با 50 میلیارد تومان برآورد اشاره کرد و  گفت: در صدد هستیم با مجوز سازمان بتوانیم در آینده نزدیک این پروژه را شروع کنیم.

حجت الاسلام عباسی  اضافه کرد: اجرای پروژه هایپر مارکت در مسکن مهر ملار با برآورد 25 میلیارد تومان و پمپ بنزین در 6 هزارمتر با برآورد 20 میلیارد تومان  نیز در دست اقدام است که علاوه بر اشتغال زایی در توسعه اقتصادی شهرستن نیز نقش مهمی را خواهند داشت

وی  اجرای ده سوئیت در دانشکده علوم قرآنی ملایر  بازسازی فضای سبز موقوفه سیف الدوله، تعمیرات و تجهیز وسایل بازی کودکان در پارک بانوان ، تجهیز و تعمیر درب و پنجره مدرسه نمونه سیفیه  ، محوطه سازی امام زاده علی اکبر کرکان با 50 میلیارد تومان اعتبار، اقدامات عمرانی در امام زاده های داویجان و سعید آورزمان و زمان آبادو طراحی ورودی امام زاده عبدالله ملایر با 200 میلیون تومان ، همچنین هزینه 17 مورد واحدهای تجاری به صورت مشارکتی با موقوفه تاجیما خانم همدان در چهار راه فرهنگ همدان و.. از اقدامات حوزه عمرانی این اداره از سال گذشته تا کنون برشمرد.

وی با بیان اینکه هیچ موقوفه ای نمی تواند درآمدش را  برای موقوفه دیگر هزینه کند گفت: آنچه مهم است نیت واقف است و ما غیر از نیت واقف نمی توانیم عمل کنیم .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه از ابتدای امسال 4 مورد وقف در ملایر داشتیم گفت: همه این وقف ها  انتفاعی بوده است .

وی در ادامه با اشاره به برنامه های دهه وقف در ملایر گفت: دیدار با مسدولان و امام جمعه، نشست های تخصصی با روحانیون و اساتید،  برپایی ایستگاه همه واقف باشیم،  اطعام دهی بیش از یک هزار نفر به صورت توزیع غذا درب منازل نیازمندان از محل موقوفه سقف الدوله از جمله برنامه های دهه وقف در ملایر است

حجت الاسلام عباسی غبارروبی بقاع متبرکه و به صورت ویژه بقعه متبرکه امام زاده عبد الله ملایر با حضور جمعی از مسئولان و هیات امنای بقاع ، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه،   تجلیل از مسئولان بقاع که با مراکز  افق همکاری داشته ،تسویه حساب دفتر مشتریان بی بضاعت با حفظ کرامت آنها در تعدادی از مغازه‌های حاشیه شهر ملایر ، تجلیل از مستاجرین خوش حساب، مشارکت در برگزاری جشنواره تلاوت های مجلسی،  برگزاری برنامه‌ای مختلف در فضای مجازی، و... از دیگر برنامه های دهه وقف در ملایر دانست.

حجت الاسلام عباسی  با بیان اینکه  چالشی در شهرستان در زمینه وقف نداریم گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد  این است که برخی مسئولان  تقاضایی خلاف نیت واقف  و اصرار بر انجام آن دارند که در این زمینه تا جایی که بتوانیم آنها را قانع کرده و در صورت قانع نشدن  همکاری را با مسئولان خلاف نیت واقف نداریم .

 وی در پایان بر پرداخت حقوق موقوفات توسط مردم تاکید کرد و گفت:در پرداخت حق موقوفه اگر سهل انگاری شود در احکام شرعی آن شخص  استفاده از آن موقوفه  اشکال دارد .

کد خبر 1103400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha