بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی شد

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی اردبیل با هدف ارائه خدمات به کم شنوایان و ناشنوایان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از کتابخانه های عمومی استان اردبیل، اولین بخش ویژه ناشنوایان در سطح کتابخانه های عمومی استان با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی ویژه ناشنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل افتتاح شد.

 

«پروانه رضاقلیزاده» در ابتدای این مراسم، گفت: برای نخستین بار با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت کتابخانه مرکزی اردبیل، بخش ناشنوایان این مجموعه فرهنگی راه‌اندازی شد تا این قشر از کتاب ها و ویژه برنامه های  فرهنگی و آموزشی مورد نظر در این زمینه بهره‌مند شوند.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر این بخش، ارائه خدمات به گروه های مختلف سنی از جمله کودکان و نوجوان و همچنین بخش ویژه نابینایان در کتابخانه مرکزی اردبیل فعال است و این کتابخانه به یکی از بزرگترین مرکز فرهنگی و کتابخوانی در استان تبدیل شده است.

 

این مقام مسئول هدف از راه اندازی این بخش را رفع نیازهای اطلاعاتی، ارتقای سطح دانش، اطلاع رسانی و آموزش برای ناشنوایان عنوان کرد و افزود: ناشنوایان  با مراجعه به کتابخانه مرکزی می‌توانند از کتاب‌ها و منابع مورد نظر استفاده کنند و همه روزه نیز برنامه خاصی برای آنها در قالب مسابقات فرهنگی، نشست کتابخوانی و مهارت‌آموزی برگزار خواهد شد.

 

رضاقلیزاده افزود: این مجموعه برای بیش از دو هزار و ۸۵۰ ناشنوا و کم شنوا ارائه خدمات خواهد کرد که بهزیستی استان همکاری نزدیکی را با این اداره کل انجام داده و سعی بر این است تا همچنان فرآیند کتاب و کتابخوانی با ایجاد علاقه و جذابیت‌های بیشتر در بین گروه‌های مختلف توسعه پیدا کند.

 

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی و آمادگی کتابخانه مرکزی اردبیل برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان خاطر نشان کرد: با بهبود شرایط کرونایی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کتابخانه مرکزی اردبیل آماده ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف است و امیدواریم با توجه به موقعیت به وجود آمده گروه‌های نوجوان و جوانان از بخش‌های عمده کتابخانه مرکزی، منابع و ذخایر آن استفاده کنند.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند و در سال‌های اخیر سعی کردیم با افزایش منابع و کتاب‌های جدید و تازه منتشر شده بیشتر در خدمت مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف باشیم.

کد خبر 1103439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha