کانون های مساجد باید در فضای مجازی نقش آفرینی فرهنگی داشته باشند

حجت الاسلام رمضانی گفت: امروز با توجه به اینکه فضای مجازی در جامعه بیشتر مورد استفاده است لازم است کانون های مساجد تمرکز بر نقش آفرینی فرهنگی در فضای مجازی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی» در نشست با رابطین فهما در استان قزوین که امروز (یکشنبه 18 مهر) در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، بیان کرد: در مجموعه ستاد کانون های مساجد با راه اندازی زیست بوم فضای مجازی بچه های مسجد، تغییر و تحولی ایجاد شد که کار بنیادی و خوبی است و با این اقدام، آمار و اطلاعات کانون ها به روز شده و سامانه بچه های مسجد سامانه ای است که می تواند ما را به یک چشم انداز برساند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: امروز مردم در مساجد به دنبال کار میدانی هستند یعنی در مساجد در مسیر حل مشکلات مردم قدم برداشته شود و فعالیت شود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اجرای رویداد ملی فهما در 2 سال گذشته فعالیت های مختلفی از سوی کانون ها در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده و امروز هم نیاز داریم در رویداد ملی فهما که با شعار «به توان مردم» اجرا می شود، کانون ها فعالیت های خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: ما در استان قزوین بیش از 300 کانون فرهنگی هنری داریم و 20 نفر  رابط بین مجموعه ستاد و کانون های فرهنگی هنری هستند که فعالیت این رابطین سبب شده تا ارتباط بین کانون ها و مجموعه ستاد تقویت شود و توقع این است رابطین با کانون های زیرمجموعه خود ارتباط بیشتری برقرار کنند و کمک کنند همه کانون ها از این فضا(سامانه بچه های مسجد) بهره مند شوند.

 

وی افزود: تلاش ما بر این است نگهداشت نیروی جوان را در مساجد داشته باشیم و اولویت ما در کانون ها جذب قشر نوجوان و جوان است و نقش آفرینی کانون ها در محله، مسجد و عرصه های فرهنگی تقویت شود و نقش اجتماعی کانون ها پررنگ تر شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین توضیح داد: امروز با توجه به اینکه فضای مجازی در جامعه بیشتر مورد استفاده است لازم است کانون های مساجد تمرکز بر نقش آفرینی فرهنگی در فضای مجازی داشته باشند و استعدادها در این حوزه بسیار است که باید از این استعدادها استفاده کرده تا این افراد اثرگذار و موثر باشند.

 

وی در ادامه گفت: طرح ملی فهما در سال جاری آغاز شده است و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و بهمن ماه نتایج این رویداد ملی اعلام می شود، لازم است رابطین کانون ها در این خصوص اطلاع رسانی لازم را داشته باشند و کانون ها را کمک کنند تا در این طرح شرکت کرده و فعالیت خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

 

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: اگر می خواهیم فعالیت های کانون فرهنگی هنری و مسجد ما دیده شود و رویداد فهما و سامانه بچه های مسجد سکوی پرتابی است که می تواند شما را معرفی کند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز اگر کسی بخواهد در عرصه فرهنگی موفق شود باید بر اساس داده ها عمل کند و در جامعه فرهنگی ما اگر نتوانیم برای مخاطب جوان ذائقه شناسی کرده و نیازسنجی کنیم نمی توانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و سامانه بچه های مسجد می تواند در این خصوص به ما کمک کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: رویداد فهما سبب شده ایده های فرهنگی بسیاری جمع آوری شود و همه بتوانند از این ایده ها استفاده کنند.

 

کد خبر 1103504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha