‍   شیوه برخورد با جرائم متناسب با رده سنی فرد خاطی باشد

ثمینی بر اجرای برنامه ریزی فرهنگی در جهت آموزش خانواده ها با هدف کاهش جرائم تاکید کرد و گفت: شیوه برخورد با جرائم متناسب با رده سنی فرد خاطی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز(18 مهر) در هفتمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان خداوند متعال هیچ انسانی را فی نفسه مجرم نمی آفریند بلکه در طول زندگی ممکن است انسان دچار خطا و جرم شود و این که فرزندان و کودکان تحت تاثیر چه شرایطی به سمت بزه و جرم سوق داده می شوند، مهم است .

 

وی افزود: در اجرای اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است موضوع آموزش کودکان، اطفال، نوجوانان و حتی خانواده های آنان را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که جرائم و مشکلات در این بخش کاهش یابد. 

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان افزود: بهزیستی به عنوان متولی این امر در قانون معرفی شده و دستگاه هایی که به صراحت از آنها در این رابطه نام برده شده، کمک کنند تا این اقدامات به خوبی صورت پذیرد.

 

وی تاکید کرد: در موضوع برخورد با کودکان و نوجوانان، شیوه اعمال جرایم این گروه سنی بایستی متناسب با سن و شرایط زندگی آنان انجام شود . 

 

توجه به آموزه های دینی در تعلیم و تربیت کودکان ضروری است

 

ثمینی با اشاره به اهمیت و نقش دین خاطرنشان کرد: توجه به آموزه های دینی در این قضیه بسیار مهم بوده و لازم است بر همین اساس عمل شود و این مباحث از دوران مهد کودک برای کودکان تعلیم داده و نهادینه شود.

 

وی همچنین به موضوع اسناد هویتی کودکان و تحصیل آنان پرداخت و تصریح کرد: افرادی که در کانون های اصلاح و تربیت نوجوانان دوران محکومیت خود راه سپری می کنند بایستی تحت آموزش های تحصیلی قرار گیرند و پلیس فتا نیز با سواستفاده کنندگان از اطفال در فضای مجازی برخورد لازم را داشته باشد. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در پایان به تمامی دستگاه های اجرایی عضو کارگروه تاکید کرد که از موضوع بکارگیری محکومین واجد شرایط برای مجازات های جایگزین حبس استقبال نمایند تا بدینوسیله مانع از افزایش تجربه های منفی برای این افراد شویم.

 

کد خبر 1103505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha