ایجاد بخش مستقل کودک در کتابخانه‌ها با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

ولیپور ایجاد بخش مستقل کودک در کتابخانه‌ها را از رویکردهای مهم و جدی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد و گفت: امروز با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده رویکرد ما به سمت کتابخوان کردن جامعه از سنین کودکی است و این امر مستلزم توجه بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «آرزو ولیپور» امروز(۱۸ مهرماه) در ویژه برنامه «کودکان کتابخوان» که به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک و نوجوان با حضور با اعضای کودک فعال کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد به تشریح فعالیت های کتابخانه های عمومی در بخش های کودک مستقر در کتابخانه های عمومی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که کودکان، کتابخانه‌های عمومی را خانه دوم خود قلمداد کرده و بتوانند در سایه این یار مهربان به آرامش واقعی برسند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام اینکه با تلاش کتاب های عمومی بر ایجاد الفت بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب متمرکز است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت دوران کودکی در شکل گیری عادت به مطالعه و در راستای رویکرد ویژه نهاد، فعالیت‌های مهمی در حوزه کودک در کتابخانه‌های عمومی در حال انجام است.



 

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، خاطرات و تجربه‌های خود را در عرصه نوشتن از دوران نوجوانی تاکنون با اعضا به اشتراک گذاشت.

 

ولیپور خاطرنشان کرد: اداره كل كتابخانه های عمومی استان علاوه بر تجهيز بخش های كودك به كتب مناسب، برنامه‌های فرهنگی خوبی از جمله قصه گویی، مسابقات نقاشی و برنامه های نمايشی را برای كودكان عضو كتابخانه در طول سال اجرا می‌كنند.

 

وی بیان کرد: بی‌تردید کودکان و نوجوانان ظرفیت‌های آینده در سرمایه‌های اجتماعی هستند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: راه‌اندازی بخش كودک در كتابخانه‌های عمومی می تواند با ايجاد فضای آموزشی و تأمين منابع مناسب كودكان، موجبات ترغيب و تشويق كودكان و نوجوانان به امر كتابخوانی شود.



 

وی همچنین در بازدید از بخش کودک و نسخ خطی کتابخانه ابن شهر آشوب ساری ضمن قدردانی از خلاقیت کتابداران در حوزه فرهنگی و بخش‌های کودک، با سفیر کتاب و اعضای کودک کتابخانه دیدار و گفتگو کرد.

 

ولیپور ایجاد بخش مستقل کودک در کتابخانه ها را از رویکردهای مهم و جدی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام کرد و گفت: امروز با برنامه ریزی هایی که انجام شده رویکرد ما به سمت کتابخوان کردن جامعه از سنین کودکی است و این امر مستلزم توجه بیشتر به امکانات ویژه بخش کودک در کتابخانه ها است.

کد خبر 1103565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha