جذب حداکثری به مسجد از برکات تعامل و مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج است

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به دستاوردها و برکات همدلی میان کانون فرهنگی هنری و بسیج مساجد، گفت: وحدت و همدلی، مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد از جمله برکات این هم‌افزایی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۹۱ در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات استان خراسان شمالی بر لزوم تعامل و همکاری میان بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کردند. رهبری در این دیدار فرمودند: «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسییج» و نیز فرمودند: با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید.»
 

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم تعامل و همکاری میان بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید و اظهار کرد: چنانچه تشکل های فعال مسجد با امام جماعت مسجد همراه باشند و هم افزایی داشته باشند، همراهی متولیان و فعالان مسجدی برکات زیادی را به همراه خواهد داشت. 

     

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: دستاوردهای چنین امری شامل وحدت و همدلی، مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی، جذب حداکثری جوانان و نوجوانان، مشارکت اهالی مسجد در برنامه ها، ایجاد فضای آرام و محیط فرحبخش و در یک کلام ارتقاء کیفی و کمی برنامه های مسجد است.

 

حجت الاسلام ذاکر تاکید کرد: هم افزایی تشکل های مسجدی و همراهی با امام و امنای مسجد، مسیر را برای تأثیرگذاری مسجد در محله، هموار می کند و وقتی اهالی محله صحنه هایی از همدلی و خدمات مؤمنانه و فعالیت اهالی مسجد را مشاهده کنند، برای حضور در مسجد اقبال می کنند و همین امر موجب حضور پرشور جوانان در مسجد است.

 

کد خبر 1103579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha