مهمترین عامل در حفظ و ارتقا سلامت روان یاد خدا است

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش راین با برشمردن عوامل ارزیابی سلامت روان گفت: مهمترین عامل در حفظ و ارتقا سلامت روان یاد خدا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از راین؛ مرتضی جعفری، یکشنبه(۱۸ مهر) در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه سمیه، به مناسبت آغاز هفته بهداشت روان مطالبی بیان کرد و از دانش آموزان خواست تا همانگونه که برای سلامت و تندرستی  جسم خود اهمیت قائل می شوند، بهداشت روح و روان خود را نیز مد نظر داشته باشند.

 

 

 

 

معاون پرورش و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش راین توانایی یادگیری، درک، ابراز و کنترل احساسات مثبت و منفی را از عوامل ارزیابی سلامت روان دانست.

 



وی با بیان اینکه توانایی برقراری و حفظ روابط خوب با دیگران، توانایی کنار آمدن با تغییر شرایط و مدیریت آن از دیگر عوامل ارزیابی سلامت روان است؛ به مشکلات روانی شایع در جامعه اشاره و تصریح کرد: اغلب افرادی که با مشکلات سلامت روان درگیر هستند، می‌توانند مشکلات خود را حل کنند و یا یاد بگیرند چطور با آن زندگی کنند.
 

 



معاون پرورشی و تربیت بدنی ادامه داد: مهمترین عامل در حفظ و ارتقا سلامت روان یاد خدا است و طبق آیات قرآن و روایات معصومین سلام الله علیهم بارزترین عملی که یاد خدا را در دلها زنده نگه می دارد نماز است.
 

 



وی بر اساس این مطلب از دانش آموزان خواست تا در نماز جماعت مدرسه و مساجد حضور پر رنگ داشته باشند و اقامه نماز به ویژه به صورت جماعت را عامل بزرگی در مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله آسیب های فضای مجازی عنوان کرد.

 



جعفری در ادامه، روز شمار و عناوین هفته سلامت روان از 18 تا ۲۴ مهرماه را به ترتیب " نقش سیاستگذاران در دسترسی عادلانه به خدمات سلامت روان؛ نقش تحریم‌ها بر نابرابری سلامت روان در پاندمی کرونا؛ رابطه‌ منصفانه‌ ارائه‌دهندگان خدمات سلامت روانی - اجتماعی با خدمت‌گیرندگان؛ تأثیر انگ بر نابرابری خدمات سلامت روان در جامعه؛ ضرورت توسعه عدالت اقتصادی و اجتماعی در بهبود سلامت روان جامعه؛ سواد سلامت روان و بهره‌مندی از خدمات و نقش حاکمیت در توانمندسازی افراد دارای معلولیت(جسمی و ذهنی)اعلام کرد.

 

 

 

امین هوشمند میرحسینی، کارشناس راهنمایی و مشاوره اداره آموزش و پرورش راین هم طی سخنانی به نقش اهمیت سواد رسانه ای و استفاده صحیح از فضای مجازی در بهداشت روان اشاره کرد و گفت: استفاده ناصحیح از فضای مجازی مشکلات عدیده ای برای سلامت جسم و روان دانش آموزان و ارتباطات آنان با سایرین ایجاد می کند.

 



وی اظهار کرد: استفاده بیش از ۴ ساعت در روز از فضای مجازی اعتیاد اینترنتی را در پی دارد.

کد خبر 1103588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha