کانون های  فرهنگی و هنری حلقه اتصال نسل جوان با مساجد هستند

عمران خود آموز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آستانه ۱۹ مهر ماه سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون کانون های مساجد با حضور در ستاد فهما استان با کارکنان این ستاد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز(۱۸ مهر)  در دبدار با مسئول و  کارکنان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت عظیم فرهنگی و هنری در جامعه هستند.

 

« عمران خودآموز» با اشاره به اینکه کانون های مساجد می توانند خلاء حضور  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نقاط مختلف کشور به ویژه در بخش ها و روستاها  را جبران کنند، افزود: ایجاد سامانه  بچه های مسجد و فهما در سطح کانون های مساجد و الکترونیکی شدن فعالیت های آنها، این امر می تواند  کانون ها را به یک تشکیلات فراگیر در مناطق روستایی تبدیل نماید.

 

وی همچنین حمایت های حجت الاسلام ارزانی رئیس ستاد کانون های مساجد کشور از برنامه ها و فعالیت ها کانون ها در چند سال اخیر بسیار موثر دانست و گفت: رویکرد جدید کانون ها  و استقرار دولت الکترونیک در آنها موجب تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح روستاها و بخش ها شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد حلقه اتصال بین مساجد به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی و جوانان و نوجوانان است و با برگزاری و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، نقش مهمی در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد دارند.

حجت الاسلام « علی چراغی پور»  مدیر ستاد فهما استان ایلام نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه و فعالیت های اجرایی در سطح کانون های مساجد استان، ابراز کرد: رشد و توسعه کمی و کیفی کانون ها در چند سال اخیر، مدیون تلاش جهادی مدیران این کانون ها در نقاط مختلف استان است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان فعال است، خاطرنشان کرد: فرایند ثبت نام تاسیس و راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری جدیدالتاسیس نیز از طریق سامانه مربوطه در حال انجام است و انتظار می رود که تا پایان سال جاری ۵ کانون فرهنگی و هنری جدید در استان راه اندازی شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کزد: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهید اصغر اسدی شهید شاخص کانون های مساجد استان،  اهدا کتاب و بسته های فرهنگی و هنری به کانون های مساجد به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه نشین و توزیع نوشت افزار در بین اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله برنامه های گرامیداشت ۱۹ مهرماه سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

کد خبر 1103599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha