اختیارم را دست کسی نمی‌گذارم/برای فواید قلم خبرنگاران احترام قائل هستم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنده با نمایندگان تعامل می‌کنم، بالاخره آنها نماینده مردم هستند. اما اختیارم را دست کسی نمی‌گذارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدعلی احمد زاده» در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه به تاثیر نگرش خبرنگاران بر تصمیم گیری ها اشاره داشت و گفت: اصحاب خبرنگاران جمعی تاثیر گذار و به دنبال حل مشکلات مردم و دارای اثرات فرهنگی و معنوی و اجتماعی هستند و در این راه سرمایه ای جذب نمی شود بلکه با حداقل ها درصدد تاثیر گذاری هستند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت بودجه استان اشاره کرد و گفت؛ عمده تمرکزها بر سفر رئیس جمهوری، پیگری موافقت نامه ها در تهران برای طرح‌های ریاست جمهوری خواهد بود.

 

وی به سیاست های دولت برای تغییر و تحول برای معیشت مردم اشاره کرد و افزود: با راه اندازی شغل و درآمد پایدار می توان فرصت های لازم را ایجاد کرد

 

احمد زاده یادآور شد: توجه به آمایش سرزمینی و فرصت های نفت و گاز، راه اندازی نیروگاه های سیکل ترکیبی در کهگیلویه و گچساران، پیشرفت نسبی در پتروشیمی دوم گچساران و راه اندازی پیشرفت گچساران از صنایعی هستند که می توانند به عنوان فرصت به آنها نگاه کرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پروژه هایی مانند مرز هوایی یاسوج که تعریف نشده اشاره کرد و  گفت: ترددها مناسب نیست و همین موضوع باعث می شود سرمایه گذار رغبت چندانی نداشته باشد، اما با توجه به افزایش پروازها در نقاط مختلف مانند گچساران و توجه به فرودگاه دهدشت جهت تسهیل در رفت و آمد می تواند مورد توجه قرار گیرد.

 

وی به کریدور شمال به جنوب در استان از مبدا یاسوج به بوشهر اشاره کرد و گفت: در سفر ریاست جمهوری ۲۱۷ پروژه تعریف شد و بسیاری از آنها نیمه تمام است، اما اتمام آنها باعث تغییر در وضعیت استان می شود.

 

احمد زاده به بنگاه های زود بازده برای اشتغال زایی در حوزه احداث پالایشگاه اشاره کرد و گفت : درصدد ایجاد راه های مختلف برای درآمدزایی شهرداری هستیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فرصت هایی مانند تسهیلات اشتغال زایی کمیته برای افزایش شغل اشاره کرد و گفت: جهت ایجاد شغل می توان مردم را پای کار آورد از جمله این موضوعات مانند صنایع دستی در حوزه بانوان، طرح های کشاورزی و طرح های طیور و دام از جمله این برنامه ها است.

 

وی با اشاره به دلخوری های یک سرمایه گذار در زمینه تعطیلی کارخانه که می توانست باعث اشتغال زایی شود، عنوان کرد: وقتی سرمایه گذار در منطقه ای مانند مارگون سرمایه گذاری کرده، اما برای به کارگیری کارگر دچار مشکل می شود نمی توان به سرمایه گذاری در استان امیدوار بود.

 

احمد زاده به فرهنگ حمایت از سرمایه گذار توسط رسانه ها اشاره کرد و گفت: برای سرمایه گذاری در استان نیاز به حمایت داریم و ما را در مسائل حاشیه ای وارد نکنید.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ایجاد کارگروه ها برای آسیب های استان، یادآور شد: مجموعه امور فرهنگی و متولیان برای رفع آسیب های فرهنگی پای کار خواهند آمد.

 

وی به معیار انتخاب مدیران اشاره کرد و ادامه داد: مدیران ارزشی، جهادی و پای کار که دولت را قبول داشته باشند و ملاک ما دادن رای نیست، این افراد دلسوز و پای کار باید باشند، از طرفی وقتی گزینه لوکس و اشرافی به من پیشنهاد شد این موضوع را قبول نکردم.

 

احمد زاده به تلاش برای استفاده از نخبگان اشاره کرد و گفت: برای انتخاب یک معاون بانوان تلاش برای استفاده از یک بانو از خانواده شهید وجود دارد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحت فشار مدیران نیروها را جا به جا نخواهیم کرد، زیرا این مدیرانی که جهادی و پای کار بوده و فرزند استان هستند استفاده خواهیم کرد.

 

وی برکناری مدیرانی که تعهد نداشته و دولت را قبول نداشته و در سالیان سال باعث پیشرفت و کمکی به استان نشده اند را اعلام کرد و گفت: ملاک انتخاب مدیران کارآمدی و دست پاک بودن و حتی انتخاب از جریان مخالف ارزشی هستم هر چند از هیچ طایفه ای کوچک و بزرگ ملاک انتخاب نخواهد شد.

 

احمد زاده گفت: هر خبرنگاری با قلم خودش مرا نقد کند، برای او، خدمتش و فواید قلمش احترام قائل هستم و اگر برخوردی ناشایست بر علیه خبرنگاری شد، بدانید از جانب بنده نیست.

 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعامل با نماینده ها و جریانات سیاسی که نماینده یا رئیس جمهور منتخب آنها انتخاب نشده نیازمند خدمت هستند، گفت:  تلاش داریم تعادل نسبی در انتخاب مدیران استان به کار گرفته شود.
 
 
وی افزود : باید مردم را پای کار و تلاش سوق داد و با راه اندازی شغل و کار نیازمندی به نهادهای حمایتی را کمتر کرد.
 
 
احمد زاده در ادامه از تشکیل شورای حل اختلاف به منظور تعیین تکلیف شهرداری‌ها خبر داد و گفت: شوراهای شهرهای کوچک، افرادی را برای پست شهرداری معرفی کرده بود که به دلیل نبودن مدرک مرتبط و سابقه اجرایی رد شده بودند. خوب ما همفکری کردیم، در برخی از استان‌ها شهردارانی را گذاشتند که مدرک مرتبط نداشتند و از قانون عدول کردند. ما هم با یک خرد جمعی تصمیم گرفتیم که نیروهای معرفی شده برای شهرداران کوچک را به جهت اینکه کارها بر زمین نمانند، با آنها موافقت کنیم. فردی رشته تحصیلی او حقوق بود، اما حقیقتاً نیروی توانمندی بود.
 
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرد معرفی شده برای شهرداری دوگنبدان توسط دستگاه های نظارتی رد صلاحیت شد و آن گزینه هم حق اعتراض داشت که اعتراض هم کرد، اما دستگاه های نظارتی و بازرسی با او موافقت نکردند که شورای شهر دوگنبدان می توانند، هر چه سریعتر شهردار مدنظر خودشان را انتخاب کنند.
 
 
وی تصریح کرد:شورای اسلامی شهر یاسوج، دو نفری که تایید صلاحیت نشده بودند، تعیین تکلیف شدند، دیوان عدالت اداری رأی خود را در این خصوص صادر کرده و منتظر فرصت ۱۰ روز در این زمینه هستیم.
کد خبر 1103652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha