بچه های مسجدی کانون ها به شکل جهادی در ترویج فرهنگ و هنر اسلامی فعالیت می کنند 

حسین اسحاقی گفت: علی رغم محدودیت های کرونایی اما بچه های مسجدی کانون ها واقعا به شکل انقلابی و جهادی در راستای ترویج معارف دین اسلام و فرهنگ و هنر اسلامی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین اسحاقی» در دیدار با امام جمعه جیرفت ضمن گرامیداست ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد، گفت: کانون های مساجد در راستای ساماندهی برنامه های فرهنگی و هنری مساجد و تربیت هنرمندان متعهد در بدنه فرهنگی هنری جامعه شکل گرفتند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: کانون های مساجد کشور کم کم تبدیل به یک درخت پربار و تنومندی شدند که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و این ایشان در ۱۹ مهر ماه سال ۱۳۹۲ تکالیفی را در همکاری با بسیج بر عهده کانون های فرهنگی هنری مساجد گذاشتند.

 
وی ابراز کرد: از قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد سطح جنوب کرمان، تعداد قابل توجهی از آنها در روستاها و مناطق عشایری تاسیس شده اند که در حال فعالیت می باشند.


اسحاقی اظهار کرد: کارهای ارزشمندی در حوزه های مختلف از سوی کانون های فرهنگی هنری با محوریت ائمه جماعات در سطح مساجد شکل گرفته است و این امر بیانگر تلاش کانون ها و نقش ائمه جماعات است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: یک امام جماعت خوب می تواند در ساختارهای فکری جوانان تاثیرگذار بوده و در تربیت و پرورش نسلی انقلابی نقش آفرینی کند.


وی با بیان این مطلب که در هر دولتی برای انجام فعالیت های مطلوب کانون های مساجد برنامه ریزی هایی صورت گرفته است، اضافه کرد: در دولت گذشته نیز فعالیت های کانون ها از حالت سنتی تبدیل به مدرنیته شده و فعالیت های کانون ها در بستر سامانه بچه های مسجد در حال اجرا است.


اسحاقی تصریح کرد: در سطح جنوب کرمان ظرفیت های و استعدادهای خوبی در بین بچه های مسجدی کانون ها وجود دارد که در تولید سرود، انیمیشن، فیلم کوتاه، موشن گرافیک و غیره مهارت داشته و در سطح کشور نیز حائز رتبه های برتر شده اند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیانات مقام معظم رهبری را در راس امور کانون های مساجد قلمداد کرد و افزود: یکی از دغدغه های ایشان طی سال های گذشته بحث اقتصاد مقاومتی بوده که الحمدالله فعالیت هایی اقتصادی در بستر برخی از کانون های سطح جنوب کرمان در لبیک به منویات مقام معظم رهبری انجام شده است. 


وی توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی را یکی از رویکرد های فعالیت کانون های مساجد جنوب کرمان برشمرد و عنوان کرد: دوره های آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی در مساجد بسته به شرایط کرونایی به صورت حضوری و یا مجازی در حال برگزاری است.


اسحاقی تصریح کرد: کانون های مساجد جنوب کرمان بازویی توانمند برای توسعه و گسترش برنامه های فرهنگی و هنری در سطح منطقه هستند و می توان گفت؛ فعالیت های برخی از این کانون ها در حد یک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در خاتمه ابراز کرد: علی رغم محدودیت های کرونایی اما بچه های مسجدی کانون ها واقعا به شکل انقلابی و جهادی در راستای ترویج معارف دین اسلام و فرهنگ و هنر اسلامی فعالیت می کنند.

کد خبر 1103658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha