کانون های مساجد نقش مهمی در رشد علمی و تربیتی نسل جوان برعهده دارند

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، کانون های مساجد نقش مهمی در راستای رشد علمی، فرهنگی و تربیتی نسل جوان برعهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی اشکوری به مناسبت ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به جایگاه و اهمیت فوق العاده مسجد در آموزه های اسلامی به عنوان پایگاه اصلی عبادت و خدمت به خلق خدا اظهار داشت: این خصیصه و ویژگی اصلی مسجد که معبد اسلامی است را باید حفظ کرد، کما این که امام راحل فرمود، مساجد سنگر است و این سنگرها را باید حفظ کرد.

 

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مساجد و کانون های فرهنگی هنری آن ها نقش بسیار مهمی در رشد تربیتی و علمی و فرهنگی نسل جوان برعهده دارد و این کانون ها باید هر چه بیشتر و بهتر، آغوش خود را به سوی جوانان و نوجوانان باز کنند.

 

وی همچنین با اشاره به نقش کلیدی ائمه جماعات و نیز هیئت امنا در اداره امور مسجد و رشد و توسعه آن گفت: این که به عنوان مثال گاهی می بینیم یا می شنویم که برخی مساجد در قم امام جماعت ندارند یا این که در آن ها تنها یک یا دو نوبت نماز جماعت دایر است برای شهر کریمه اهل بیت(ع) که مرکز حوزه و علما به شمار می رود، زیبنده و پسندیده نیست.

 

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که ما بتوانیم با کارهای خلاقانه و اتخاذ رویکردهای صحیح، جوانان و نوجوانان بیشتری را به سمت مساجد و کانون ها جذب کنیم و در این میان نقش امام جماعت بسیار مهم و حساس است.

 


وی بیان داشت: بی شک حضور در مسجد و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد، خیرات و برکات بسیاری برای جامعه به همراه دارد و حال آن که ما متأسفانه گاهی اوقات قدر این نعمت ها را نمی دانیم یا به شکل مناسب از آن ها بهره مند نیستیم.

 


حسینی اشکوری افزود: واقعیت آن است که وجود مسجد و اقامه نماز جماعت و برگزاری اجتماعات مذهبی از جمله نعمات بزرگ خدای متعال به مردم ماست و به ویژه از شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) انتظار می رود که از این ظرفیت عظیم حداکثر بهره برداری را داشته باشد.

 


وی ابراز داشت: مساجد نباید صرفاً محل اقامه نماز و یا برگزاری محافل عزاداری و سینه زنی باشد، بلکه باید مباحث تربیتی و کارهای فرهنگی نیز مورد توجه باشد، چه آن که تربیت و رشد انسان در مسجد رخ می دهد و لذا در خانه خدا باید در کنار تعلیم احکام و مباحث دینی، تربیت و تزکیه نفس نیز مورد عنایت باشد.

کد خبر 1103688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha