صادرات ۶۰۰ هزار دلاری صنایع دستی استان زنجان در ۶ ماهه نخست امسال

ارجمند از صادرات ۶۰۰ هزار دلاری صنایع‌دستی استان زنجان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این میزان ۵۶۸ هزار دلار به صورت چمدانی و ۱۴ هزار دلار از گمرک صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال 568 هزار دلار صنایع‌دستی این استان به‌صورت چمدانی و 14 هزار دلار از طریق گمرک به‌صورت رسمی صادر شد که  حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه یکی از اولویت‌های میراث‌فرهنگی استان محسوب می‌شود.

 

امیر ارجمند با اشاره به اینکه صادرات صنایع‌دستی استان زنجان از مبادی گمرکی مختلف انجام می‌شود که باید این آمار ثبت و ضبط شود، افزود: کشورهای مقصد صنایع‌دستی استان، کویت، قطر، عمان، آذربایجان و برخی کشورهای اروپایی است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات صنایع‌دستی استان به کشور عراق است و مس بیشترین صادرات صنایع‌دستی زنجان را دارد و چاقو و ملیله هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند، تصریح کرد: کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس و اروپا مقاصد بعدی صادرات استان زنجان در حوزه صنایع‌دستی است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروزه دیگر فروش سنتی صنایع‌دستی پاسخگو نیست و باید از تجارت الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی بهره برد.

 

به گفته ارجمند، در دوران پساکرونا، کشورها و جوامعی برنده هستند که از تجارت الکترونیک برای فروش محصولات صنایع‌دستی خود استفاده کنند. تلاش می‌کنیم تا با مشارکت فعالان این حوزه، محصولات و صنایع‌دستی استان را از طریق فضای مجازی به بازارهای جهانی معرفی کنیم.

 

کد خبر 1103695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha