آمار بیکاری در هرمزگان غم انگیز است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، آمار بیکاری در هرمزگان را غم انگیز دانست و گفت: جوانان این استان به دنبال اشتغال هستند و شرایط خوبی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الااسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » در مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید هرمزگان ضمن خیر مقدم به وزیر کشور و هئیت همراه، ابراز امیدواری کرد که این جابجایی برای این دو عزیز و مردم استان هرمزگان با خیر و برکت باشد.

 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان هرمزگان بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: شهر بندرعباس یکی از شهرهای مهم و استراتژیک کشور است و  دو بار رهبر معظم انقلاب به بنده بر اهمیت این شهر و جایگاه شهر بندرعباس تاکید کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از ظرفیت‌های عظیمی برخوردار است، اظهار کرد: این استان در کنار سایر ظرفیت‌های فیزیکی، ظرفیت نیروی انسانی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: این مسئله که برادران شیعه و اهل سنت با اتحاد کامل در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند، ظرفیت بزرگی را برای استان هرمزگان ایجاد کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه هرمزگان به عنوان درگاه تجاری کشور در کنار صنایع و ظرفیت سواحل از اهیمت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار امیدواریکرد که این استان بتواند سهم خود را به انقلاب و کشور بیش از پیش ادا کند.

 

وی با اذعان به این نکته که امروز شاهدیم که شهرهای بندری هرمزگان در تراز یک شهر بندری نیستد، خاطرنشان کرد: اگر به سایر نقاط دنیا توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که شهرهای بندری از آبادترین شهرها هستند، حال  این‌که این مسئله در هرمزگان نمود پیدا نکرده است و راهی طولانی تا شکوفایی این شهرها وجود دارد.

 

امام جمعه بندرعباس گفت: علی‌رغم  تمامی ظرفیت هایی که در هرمزگان وجود دارد متاسفانه فقر در این استان بیداد می کند و تنها سه استان در رده بندی فقر کشور پایین تر از این استان صنعتی قرار دارند.

 

وی افزود: آمار بیکاری در استان غم انگیز است و جوانان به دنبال اشتغال هستند و شرایط خوبی ندارند و کنار هم قرار گرفتن این دومولفه فقر و بیکاری باعث شده ست تا مردم استان شرایط مطلوبی نداشته باشند.

 

عبادی زاده با ذکر این نکته که شرایطی پیش آمده که با وجود تمام ظرفت های هرمزگان، جوانان استان کمترین بهره را از این ظرفیت ها دارند که سزاوار نیست، تاکید کرد: صنعت صنایع دستی باید در استان رونق بیشتری پیدا کند که این مسئله می تواند در کنار سایر ظرفیت های استان شرایط خوبی را فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه جوانان هرمزگان در حدود 43 سال بعد از انقلاب بسیار مشتاق هستند که در مدیریت کشور مسئولتی را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: متاسفانه در پست های کلیدی و حتی سطح پایین کشوری هرمزگان جایگاه خوبی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: توقع داریم در چیدمان جدید مدیریی کشور جوانان و مدیران هرمزگانی نیز بتوانند از جایگاه مطلوب برخورد شوند و از ظرفیت آن ها استفاده شود.

 

 

 

کد خبر 1103708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha