بی‌توجهی صنایع بزرگ نسبت به مسئولیت های اجتماعی

مرادی با اشاره به اینکه علی‌رغم وجود ظرفیت های بزرگ تجاری و صنعتی در هرمزگان، مسئولیت های اجتماعی چندان مورد توجه قرار نگرفته است،گفت: مسئولیت های اجتماعی در استان توسط صنایع و پالایشگاه ها باید به جد پیگیری شود که تا این لحظه کم کاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « احمد مرادی » در آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید از مردم هرمزگان که از تمام مسئولان در سطح استان و ملی این انتظار را داشتند که از ظرفیت بومی استفاده شود، عذرخواهی کنیم، اظهار کرد: معتقدم این گلایه به حق است و امیدواریم وزیر کشور به نمایندگی از دولت به این نکته توجه داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه عذرخواهی دوم بابت مسائلی است که در راستای انتخاب استاندار به وجود آمد، افزود: شناختی از دکتر دوستی نداشتیم و از رویه ای که پیش آمد ناراحت بودیم، اما با برگزاری جلسات متعدد این مسائل حل شد.

 

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صحبت های موافق و مخالف را شنیدیم، با علم بر اینکه تمام انتصابات در کشور بر عهده دولت است و وزیر کشور حق دارد استاندار را انتخاب کند ما از باب مشورت صحبت های خود را ارائه کردیم.

 

وی با بیان اینکه ما اخلاق و قانون را در کنار هم قرار دادیم و امروز در این مراسم حضور پیدا کردیم، عنوان کرد: قانون ما را موظف به شرکت در این مراسم نمی کرد اما با وجود تمام گلایه هایی که وجود داشت به حکم اخلاق  و ادب در این مراسم شرکت کردیم.

 

مرادی با ذکر این نکته که هرمزگان ظرفت های انسانی بسیار بالایی دارد و آقای دوستی باید از این ظرفیت استفاده کند، تصریح کرد: اینکه استاندار بخواهد نیروها را از خارج از استان منصوب کند باعث آزردگی مردم هرمزگان خواهد شد.

 

وی افزود: در رای گیری به این استاندار همه وزرا حکم تاییدی دادند که نشان از حمایت دولت از جناب دکتر دوستی است و این مسئله ظرفیت بسیار مطلوبی است.

 

نماینده مردم مرکز استان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه علی‌رغم ظرفیت های بزرگ تجاری و صنعتی که در هرمزگان وجود دارد مسئولیت های اجتماعی چندان مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: مسئولیت های اجتماعی در استان توسط صنایع و پالایشگاه ها باید به جد پیگیری شود که تا این لحظه کم کاری صورت گرفته است.

 

وی در ادامه به ایجاد وفاق بین نمایندگان استان اشاره و اظهار کرد: آرزوی مردم طی چندین سال این بود که وفاقی میان نمایندگان مجلس اتفاق بیافتد که باب خیری شد و این اتفاق افتاد، چرا که تعدادی محدود از این انسجام ناراحت هستند.

 

مرادی با بیان اینکه اگر انتقادی وجود دارد من این مسئولیت را می پذیرم، تاکید کرد: اما نباید برخی به خود اجازه توهین به همکارانم را بدهند.

 

وی افزود: برخی می گویند توضیح دهید که چرا در طول این مدت از جناب همتی حمایت کردید، ما قدران زحمت ها ایشان هستیم و برخی به دنبال تفرقه افکنی و اغماض هستند.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: از دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان می خواهیم که توسعه سواحل مکران با مرکزیت جاسک را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین توسعه جزایر با محوریت  توسعه گردشگری  مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: وضعیت کشتی سازی نابسامان است دکتر رضایان را جا به جا کردند و الان ماه هاست این منطقه بلاتکلیف است و بیش از چند ماه است کارگران این صنعت حقوق نگرفته اند.

 

مرادی با اشاره به نیاز توجه ویژه به بخش آموزش و پرورش استان، گفت: علت چیست که استانی مانند یزد همه ساله رتبه های برتر را در کنکور  کسب می کند این تنها به دلیل عدم توجه به آموزش و پروش هرمزگان چه در سطح استانی و چه در سطح ملی است.

 

وی افزود: بهداشت و درمان، آبزی پروری،  چالش های آبی،  ورزش جوانان و... از مهمترین مسائلی است که استاندار جدید و دولت سیزدهم به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بافت های فرسوده به ویژه در شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان نیاز به توجه و نگاه ویژه دارد و نیاز است در سطوح کلان و کشوری پیگیری شود.

 

وی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروهای مستعد اهل سنت که همواره دوشادوش برادران اهل تشیع حضور داشته اند باید در برنامه های استاندار جدید باشد، افزود: به مردم هرمزگان قول می دهیم با تمام توانایی و حیثیتمان از حقوق مردم هرمزگان دفاع کنیم.

 

 

 

کد خبر 1103730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha