بخشی از ساختمان سینماها با حفظ هویت فرهنگی تغییر کاربری یابد

فاضلی با بیان اینکه سینما با تکنولوژی و فناوری جدید باید کارکردهای جدید بیابد گفت: بخشی از ساختمان سینماها باید با حفظ هویت فرهنگی تغییر کاربری یابد تا رونق به سینماها بازگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(دوشنبه، ۱۹ مهر) در آیین تجلیل از اصحاب سینمایی گیلان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تقدیر از مدیران سینماهای گیلان که در ایام کرونا با سختی و دشواری زیاد روبرو شدند اظهارامیدواری کرد امسال برنامه‌هایی از سوی معاونت جدید سینمایی تنظیم شود تا سینماها رونق همیشگی خود را بیایند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اقبال مردم از سینماها و شبکه نمایش خانگی افزود: این اقبال نشان می‌دهد که هنوز جامعه تشنه دیدن فیلم است و سیاستگذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد تا خانواده‌های متعدد زیر یک سقف میهمانی تماشایی داشته باشند.

 

وی بهره‌گیری از فناوری‌های روز در حوزه سینما را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سینما با تکنولوژی و فناوری جدید باید کارکردهای جدید بیابد.

 

فاضلی با بیان اینکه ما باید با خوب نگاه کردن داشته‌هایمان را افزایش داده و به مسیر خود ادامه دهیم افزود: باید از فرصت فراغت خود برای افزایش دانش بهره گیریم.

 

وی با اشاره به رونق سینما در دنیا که با وجود تمام تکنولوژی‌ها همچنان پرطرفدار است اظهارداشت: در این کشورها سینما به یک فرهنگ و نیاز تبدیل شده است و ما هم باید در جهت این نیازآفرینی کوشش کنیم و سیاست‌ها به گونه‌ای باشد تا این نیاز موجب ایجاد یک خانواده گسترده در تماشای پرده نقره‌ای شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه سینما باید مرکز اولین نمایش‌ها باشد افزود: باید سیاست‌گذاری‌ها به‌گونه ای باشد که نیاز به تماشای فیلم در سینما تجمیع شود و فیلم‌ها برای اولین بار در سینماها اکران شود نه در شبکه خانگی و سایر مکان‌های دیگر زیرا انسان فطرتا علاقه دارد تا اولین‌ها را در اختیار داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: باید تبلیغات به‌گونه ای باشد که سینماها اکران کننده فیلم باشند. سینما باید جایگاه اولین ها باشد تا پیشرفت کند.

 

فاضلی تغییر کاربری سینماها با حفظ هویت فرهنگی مانند سینما کوروش تهران را عامل مهم دیگر در رونق سینماها دانست و خاطرنشان ساخت: اهمین سینما تابدانجاست که به عنوان یک نیاز وارد خانه‌ها شده است و باید سیاست گذاری‌هیا آن نیز دقیق و اصولی باشد.

 

گفتنی است، در این مراسم از ۱۰ مدیر سینمای گیلان تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 1103752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha