دومین جایزه ادبی «سکوت» برگزیدگان خود را شناخت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: دومین دوره جایزه ادبی سکوت به یاد معلم فقید «سیدعلی سکوت» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با روز جهانی کودک اختتامیه  دومین دوره جایزه ادبی سکوت به یاد معلم فقید«سیدعلی سکوت» در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: جایزه ادبی سکوت یک اقدام و رخداد فرهنگی از طرف خانواده استاد سکوت و ایده ای خلاقانه در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی است که با هدف توسعه فرهنگی جامعه برگزار می شود.

 

ضابطی افزود: در اختتامیه این جشنواره، از مجموع ۵۰ اثر راه یافته به مرحله داوری، در گروه ۷ تا ۹ ساله، رضوان عبدالله دخت، ایلیا جاودانمهر و محمد ناصر سلیمانیان و در گروه ۱۰ تا ۱۵ ساله ها نیز نازنین زهرا احمدی، محیا شکرائیان، مینا کاوه، ریحانه محرابی، امیر مهدی محمدزاده به عنوان نفرات برگزیده این دوره انتخاب شدند و جایزه نقدی همراه با نشان زیلوی نوش آباد را دریافت کردند. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل اضافه کرد: در این مراسم از مریم دهقانیان به عنوان مروج کتابخوانی و محمد مشهدی نوش آبادی، به مناسبت پژوهش‌های انجام شده در حوزه شناسایی زیلوی نوش آباد به عنوان قدیمی ترین زیلوی تاریخدار جهان تقدیر شد.

 

ضابطی با تجلیل از خانواده سکوت تأکید کرد: جایزه ادبی سکوت نوش آباد در تقویم فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و تلاش می کنیم در تقویم رویدادهای فرهنگی سال آینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرار گیرد. 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: فراخوان جایزه در دو گروه سنی هفت تا ۹ سال و گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال  اعلام شد که گروه اول، ادامه یک داستان را نوشتند و گروه دوم یک حکایت از ادبیات کهن فارسی را بازنویسی کردند.

ضابطی ابراز امیدواری کرد: با همکاری شورای اسلامی شهر نوش آباد نواقص این جشنواره برطرف شده و در قالب ستاد برگزاری جایزه جلسات را برای سال های آتی در محورهای میراث فرهنگی، میراث مکتوب، آثار خوشنویسی، جمعآوری آثار مکتوب و رونمایی کتاب برگزار کنیم.

 

این مسئول افزود: در دنیای پرشتاب امروز مطالعه کتاب ژرفای وجودی انسانها را برای قدرت، اندیشیدن، تفکر و معرفی نسل فرهنگی و فرهیخته خود رقم می زند لذا این امور میسر نمی شود مگر با ترویج زیرساختها و فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برپایی برنامه های فرهنگی که این موارد از وظایف مدیران فرهنگی است. لذا امیدواریم این فعالیت‌ها و رخدادها در سراسر کشور انجام شود و تداوم این آیین‌ها رویش نهال دانایی و خردمندی در این مرز و بوم باشد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: زنده یاد سید علی سکوت، معلم و فعال اجتماعی در نوش آباد بود که پس از عمری تلاش در جهت توسعه فرهنگی، اجتماعی فرزندان ایران زمین در بهمن ۱۳۹۸درگذشت و خانواده وی، هزینه مراسم بزرگداشت این معلم فرزانه را به جایزه ادبی سکوت اختصاص داده اند./

کد خبر 1103781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha