مسجد، ستون فقرات و همچنین موجب حیات و پیشرفت جامعه است

نیکخواه مسجد را ستون فقرات و همچنین موجب حیات و پیشرفت جامعه عنوان کرد و گفت: سخنان رهبر انقلاب، روشنگر چشم‌انداز و مسیر پیش‌روی مسئولان، مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

«رسول نیکخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد با تبریک ۱۹ مهر، سالروز فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری درباره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۹۱ در جمع ائمه جمعه و جماعات استان خراسان شمالی، اظهار داشت: مسجد، ستون فقرات و همچنین موجب حیات و پیشرفت جامعه است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه و جماعات استان خراسان شمالی در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱، گفت: سخنان رهبر انقلاب، روشنگر چشم‌انداز و مسیر پیش‌روی مسئولان، مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

 

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی، چند کلیدواژه موثر در ارتباط با بحث مساجد، مطرح کردند که بحث همکاری و همدلی میان امام جماعت و اعضای بسیج و کانون فرهنگی هنری از جمله مهمترین آنها است، افزود: مسجدی که در آن، همدلی میان ارکان مسجد نباشد، نمی تواند موفق باشد، در حالی که وحدت رویه و تعامل سازنده میان امام جماعت و پایگاه بسیج، می تواند پذیرای دل های جوانان باشد.

 

نیکخواه با تاکید بر همکاری مدیران کانون ها با فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، هیئت امنا و امام جماعت مسجد گفت: همه اعضای کانون و نمازگزاران باید زیر چتر امام جماعت مسجد و پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ابراز کرد: جذب جوانان به مساجد،‌ احیای کارکردهای مساجد و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان از مهمترین رسالت های تاسیس کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد است.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی گفت: طبق تاکید معظم له باید با روی خوش و با سماحت پذیرای قشر جوان و نوجوان به مساجد باشیم.

 

کد خبر 1103802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha