واکسیناسیون دانش اموزان ملایر در حال انجام است

بشری گفت: به دنبال این هستیم تا با افزایش روند واکسیناسیون دانش آموزان و تقویت ایمنی جامعه در مقابل کرونا، زمینه را برای ارائه آموزش حضوری به دانش آموزان و بهره مندی آنها از حضوری مدارس فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «محمدرضابشری » امروزدوشنبه 19 مهر ماه در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش ملایر گفت: از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان کوشش بسیار شد تا زمینه ارائه آموزش در فضای مجازی و همچنین برنامه شاد در ملایر تقویت شود که مجموعه این اقدامات سبب شد که افزون بر ۹۷ درصد مدارس  زیر پوشش شبکه شاد قرار گیرند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان  ملایر با بیان اینکه جامعه‌پذیری، قانون‌گرایی، خداباوری، اخلاق، نظم‌پذیری، انسجام و یگانگی اجتماعی از جمله کارکرد‌های آموزش و پرورش است افزود: عامل انسانی در توسعه هر کشوری نقش اساسی دارد و کشور‌های توسعه یافته و پیشرفته که رفاه و آسایش برای مردم به ارمغان آوردند روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کردند چراکه این امر یک دیدگاه هزینه‌ای نیست بلکه سرمایه‌ای است.

وی اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش یک نقش بسیار اساسی در بالندگی و پیشرفت کشور است و نقشی است که می‌تواند انسان‌هایی خداباور، خلاق، پیشرو، اخلاق‌مدار، قانونگرا و جامعه پذیر را برای کشور تربیت کند کما اینکه شهدای ما در همین مدارس و در مکتب امام حسین (ع) به رهبری امام راحل آموزش دیدند و در آن زمان توانستند برای کشور و ملت بزرگ ایران افتخارآفرینی کنند.

مدیر اموزش و پرورش اضافه کرد: امیدواریم دانش آموزان ما نیز با دریافت آموزش در زمینه اخلاق، ایثار و حق طلبی بتوانند سربازان خوبی برای کشور در راه حفظ کیان کشور باشند.

 

وی  با بیان این که اهداف بلند تعلیم و تربیت با فضای حقیقی مدارس و حضور دانش آموزان در آن بهتر و مطلوب تر محقق می شود خاطرنشان کرد: پی گیر افزایش سرعت واکسیناسیون برای امکان برگزاری آموزش ها به صورت حضوری هستیم.

بشری مصوبات ستاد ملی و استانی را لازم‌الاجرا دانست و افزود: آموزش و پرورش ملایر برای هر سه سناریو یعنی آموزش حضوری، مجازی و تلفیقی آمادگی کامل را دارد و در این خصوص تابع تصمیمات ستاد کرونا است.

   مدیرآموزش و پرورش تاکید کرد: همکاران باید به توان تاثیرگذاری و اهمیت کار خود واقف باشند و قدر این فرصت را برای خدمتگزاری بیش تر بدانند، زیرا تصمیمات و اقدامات ما بر روی 41 هزار دانش آموز تاثیر مستقیم دارد.

بشری تصریح کرد: با هماهنگی های بعمل آمده با شبکه بهداشت و درمان شهرستان واکسیناسیون دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم (متولدین مهر82 تا شهریور 83) در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: نوبت گیری دانش آموزان جهت تزریق واکسن از طریق سامانه salamat.gov.ir  وزارت بهداشت انجام می شود و مسئولیت پیگیری تزریق به موقع هر دو دوز واکسن به عهده مدیران مدارس است.

وی  گفت: در صورت اتمام واکسیناسیون دانش‌آموزان با خیال راحت می‌توانیم به سمت حضوری کردن کلاس‌های درس برویم.

  

کد خبر 1103827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha