راه اندازی بیش از 284 کانون مهدویت در دانشگاه های سراسر کشور

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت گفت: راه اندازی بیش از 284 کانون مهدویت در دانشگاه ها حرکتی در جهت ارتقای سطح بصیرت و معرفت دانشجویان نسبت به مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار است.


حجت الاسلام محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت از راه اندازی بیش از 284 کانون مهدویت در دانشگاه های سراسر کشور خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: برقراری کانون های تخصصی مهدویت در دانشگاه ها پس از تاسیس مرکز تخصصی مهدویت در سال 1380 در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون با اجرای برنامه های مختلف به منظور جهت دهی دانشجویان به سمت مباحث مهدویت و زمینه سازی ظهور مشغول به فعالیت های گسترده ای است.
حجت الاسلام نصوری با تشریح عملکرد این کانون ها گفت: کانون های تخصصی مهدویت برای ارتقای سطح بصیرت و معرفت دانشجویان نسبت به مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار و روح امید به آینده ای روشن راه اندازی شده است و تاثیر بسزایی در رشد فکری جامعه دانشگاهی در جهت ایجاد حرکت مستمر برای شناخت درست مهدویت دارد.
وی تصریح کرد: این کانون ها با پاسخگویی به نیازها و شبهات دانشجویان در رابطه با مباحث معنویت، استراتژی مناسبی را برای بسترسازی فرهنگ انتظار و ظهور به آنان ارائه می دهند.


معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، توجه به تزکیه و تهذیب نفس و خودسازی دانشجویان در راستای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) را از اهداف مهم و ضروری این کانون ها دانست و اظهار داشت: برای استمرار و دوام اندیشه مهدویت در جامعه دانشگاهیان، برنامه های متنوعی مانند برگزاری دوره های حضوری، غیر حضوری و مجازی و کلاس های کارگاهی با توجه به سیر مطالعاتی و سرفصل های آموزشی در ارتباط با فرهنگ و اندیشه مهدویت در این کانون ها در حال اجراست که هم زمان با برگزاری سخنرانی ها، همایش ها و جلسات نقد و بررسی با محوریت ظهور امام زمان(عج) در جهت دهی به تفکر و اندیشه دانشجویان علاقمند به این مباحث به میزان قابل توجهی می تواند تاثیرگذار باشد.


وی برگزاری نمایشگاه کتاب، برپایی اردوهای تفریحی و زیارتی به مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) در قم و اجرای نشست های علمی ماهانه را از ابواب دیگر این کانون ها عنوان کرد و افزود: کانون های تخصصی مهدویت توسط یک شخص رابط در هر دانشگاه با مرکز تخصصی مهدویت در ارتباط هستند و از این طریق نیازهای مخاطبین خود را به مرکز گزارش داده و بر اساس نوع تقاضای اعلام شده، کمک های علمی و محتوایی لازم را از سوی مرکز تخصصی مهدویت دریافت می کنند.
حجت الاسلام نصوری تاکید کرد: برای اجرای درخواست ها و پیشبرد برنامه های این کانون ها، اولویت با کانون های است که با نهاد مقام معظم رهبری و سازمان بسیج دانشجویی که هر دو از مجموعه های مورد اعتماد مرکز تخصصی مهدویت و همچنین دانشجویان محسوب می شوند در ارتباط هستند و اگر این کانون ها بخواهند به صورت مجموعه ای مستقل و مجزا فعالیت کنند لازم است زیر نظر مجموعه فرهنگی و دانشگاهی برنامه ها و اهداف خود را اجرا کنند.


وی با ابراز خرسندی از همکاری گسترده دانشجویان با کانون های تخصصی ایجاد شده در دانشگاه ها گفت: برای توفیق در اهداف تعیین شده از سوی کانون ها، سایت، وبلاگ و کمیته های تخصصی جهت تعامل و همکاری با دانشجویان راه اندازی شده است. همچنین برای جهت دهی به برنامه های فرهنگی دانشجویان، راهکارهایی مانند اجرای برخی از برنامه های راهیان نور با تکیه بر برنامه شهدا و مهدویت و برگزاری جشنواره های ازدواج دانشجویی با تعریف زندگی مهدویت در دست اجرا قرار گرفته است.
حجت الاسلام نصوری در پایان با بیان این که کانون های تخصصی مهدویت تا به حال فعالیت های خوب و موثری را انجام داده است و قصد دارد بر تعداد این کانون ها در دانشگاه ها بیفزاید خاطر نشان کرد: تا کنون افراد مختلفی در کانون های تخصصی مهدویت در دانشگاه ها عضو بودند که هم اکنون از این دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند و مسئوولیت های بالایی را در اجتماع برعهده دارند.
پایان پیام/
 

کد خبر 110386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha