تکمیل پروژه های مصوب سفر رهبری نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های تأمین اعتبار شده ۹۳ درصد است، گفت: سایر پروژه ها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن ۷۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علی بیگ زاده» امروز دوشنبه (19مهر) درآیین گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد با بیان اینکه سفر رهبری، استان را بیش از یک دهه جلوتر در مسیر پیشرفت قرار داد، به پروژه های سفر رهبری در 19 مهر سال 91 اشاره کرد و گفت: در این سفر هزارو 700 میلیاردتومان اعتبارات عمرانی و دوهزار و 300 میلیاردتومان تسهیلات بانکی مصوب شد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این اعتبارات در قالب هزار و 635 پروژه و 228 مصوبه به استان ابلاغ شد، افزود: بیش از 800 پروژه ماهیت روستایی و با هدف توسعه مناطق روستایی داشت.

 

بیگ زاده اعتبار اولیه مصوب سفر رهبری را 507 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون هزارو 288 میلیارد تومان یعنی دو و نیم برابر اعتبارات، اختصاص یافت.

 

وی با بیان اینکه با مجموع اعتبارات ملی، عملکرد کل اعتبارات به دو هزارو 45 میلیارد تومان می رسد، اظهارکرد: در این راستا بیش از هزار و 300 پروژه بهره برداری شده است.

 

بیگ زاده با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های تأمین اعتبار شده 93 درصد است، گفت: سایر پروژه ها 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن 700 میلیارد تومان است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی، اختصاص بیش از 10 میلیارد تومان برای تامین جهیزیه، کمک موردی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و دو میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام جهت احداث مدارس را از دیگر اعتبارات اختصاص یافته نام برد.

 

ساخت بیمارستان در بجنورد، شیروان، تکمیل و تجهیز بیمارستان سپاه در بجنورد، توسعه انجام تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات مرکز درمانی بنت الهدی در بجنورد، کمک به تکمیل خط انتقال آبرسانی شهر بجنورد، کمک به تکمیل و بهره برداری سدهای استان و ساخت پست برق 400 کیلوولت بجنورد و انجام برق رسانی به روستاهای استان از جمله پروژه های دیگری بود که معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی به آن اشاره کرد.

 

 

 

کد خبر 1103878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha