بانیان و عاملان حادثه مسجد شیعیان شناسایی و مجازات شوند

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طالبان در حال حاضر مسئول حفظط آرامش و امنیت مردم افغانستان هستند، گفت: بانیان و عاملان حادثه مسجد شیعیان شناسایی و مجازات شوند.

حجت الاسلام موسی غصنفرآبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حادثه تروریستی در مسجد شیعیان در قندوز افغانستان گفت: مردم افغانستان صحنه های فراوانی را از جنگ و خونریزی تحمل کرده اند، خسارت های بسیار زیادی را دیده اند و قطعا دیگر تحمل این گونه اتفاقات را ندارند. باید حکومت طالبان که در حال حاضر قدرت را در افغانستان به دست گرفته است، بآرامآرامش را به زندگی مردم برگردانند. در حال حاضر بگومگوهایی که در برخی محافل هست که می گویند خود افراد حاکم در این حادثه دست داشته است. در حال  طالبان باید اگر واقعا در این رابطه مقصر نیستند خودشان را از این اتهمات مبرا کنند. راهش نیز این است که با جدیت و تلاش پیگیری کنند و مسئولان این حادثه را شناسایی و مورد مجازات قرار دهند.

 

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر این روند پیش برود قطعا خود طالبان خسارت می بیند و شعارهایی را که داده اند که ما برای همه گروه ها در افغانستان امنیت و آسایش فراهم می کند نقض می شود، اگر این نقض شود پایداری حکومت طالبان دوام پیدا نخواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: قطعا کشورهای منطقه این گونه اتفاقات را به دقت رصد می کنند پس بهتر است حکومت طالبان فکری به حال این مسایل و مشکلات کند. باید طالبان افرادی را که می خواهند اختلافات قومیتی در افغانستان را دامن بزنند جمع کند چرا که امروز حکومت دست آنهاست و آنها مسئول هر اتفاقی در افغانستان هستند.

کد خبر 1103933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha