۸۹۸۷ نفر ساعت در کردستان آموزش دیدند

مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: در ۶ ماه اول سال‌جاری ۸ هزار و ۹۸۷ نفر ساعت آموزش استانداردسازی دیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد استان کردستان در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: برای واحدهای تولیدی استان که تداوم کیفیت داشتند بسته حمایتی تعریف شده و هزینه آزمون توسط استاندارد انجام می‌شود تا کمکی به واحدهای تولیدی استان باشد.

 

 

وی با اشاره به وجود 420 واحد تحت پوشش و تعداد 800 فرآورده تحت پوشش اداره استاندارد کردستان بیان کرد: تعداد فرآورده دارای پروانه معتبر در استان نیز 603 مورد است.

 

 

مدیرکل استاندارد استان کردستان یادآور شد: در راستای بازرسی از واحدهای تولیدی و موارد مختلف، در 6 ماه اول امسال 24 بازرسی فنی آسانسور و 72 بازرسی فنی از شهربازی‌های استان انجام شد.

 

 

یزدانی یادآور شد: در راستای کنترل بازار برای ناامن بودن حضور جنس غیراستاندارد و کنترل ترازوهای بازار شش هزار مورد اصناف و بیش از دو هزار مورد از ترازوها بازرسی در شش ماهه اول امسال انجام شده است.

 

 

وی از آموزش هشت هزار و 978 نفر ساعت آموزش برون سازمانی در استان طی شش ماه اول امسال با بهره‌گیری از فضای مجازی خبر داد و گفت: 67 مورد پروانه تایید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت صادر شده است.

 

 

مدیرکل استاندارد استان کردستان یادآور شد: 341 مدیر کنترل کیفیت آموزش دیده و دارای پروانه معتبر در واحدهای تولیدی استان حضور دارند.

 

 

یزدانی با اشاره به اینکه برخی محصولات مانند مصالح ساختمانی وارد بازار نمی‌شوند و مستقیم از واحد تولید پای کار ارسال می‌شود و باید استاندارد داشته باشد، گفت: شناسنامه فنی در اختیار مالک از سوی نظام مهندسی استان اختصاص می‌یابد که در این شناسنامه باید استاندارد بودن یا غیر استاندارد بودن مصالح درج شود که متاسفانه توجهی به این مقوله نمی‌شود.

 

 

تولیدکنندگان شیشه دوجداره غیراستاندارد استان شناسایی می‌شوند

 

وی یادآور شود: چندین سال است شیشه دو جداره در ساختمان‌ها بکار برده می‌شود که این کالا مشمول استاندارد اجباری است اما عده‌ای شیشه بری‌های بازار اقدام به تولید شیشه دو جداره می‌کنند که استاندارد نیست و پیگریم تا موارد تولید غیر مجاز شیشه پو جداره در استان شناسایی شوند.

 

مدیرکل استاندارد استان کردستان اضافه کرد: با فعال شدن بازارچه‌های مرزی به ویژه کالاهای کولبری باید کنترل کیفیت می‌شدند که اداره استاندارد با کنترل کیفیت محموله
اجازه ورود را از بازارچه صادر می‌کند و برای دفعات بعدی همان برند و جنس بدون کنترل کیفی وارد می‌شوند که این امر کمکی حمایتی به بازرگانان خواهد بود.

 

یزدانی اضافه کرد: فضای اداری و آزمایشگاهی در سقز و مریوان داشتیم اما بدلیل نیاز به اعتبار بالا، راه‌اندازی نشده بود بنابراین سعی شد تا با اجاره این اماکن به بخش خصوصی آزمایشگاه‌ها در این دو شهر فعال شوند.

 

 

وی اعلام کرد: برای منطقه آزاد بانه نیز مصوب شده تا فضای اداری مازاد به استاندارد اختصاص یابد و آزمایشگاهی برای پاسخگویی به مردم بانه نیز راه‌اندازی شود.

 

 

مدیرکل استاندارد استان کردستان افزود: از سرمایه‌گذاران برای راه اندازی آزمایشگاه استاندارد درخواست می‌شود که اداره استاندارد استان را حمایت کنند.


 

شهناز حسن زاده معاون ارزیابی اداره‌کل استاندارد کردستان نیز در این نشست بیان کرد: برای حمایت از واحدهای تولیدی اگر واحد تولیدی در طول یکسال نقص کیفی نداشته باشد امتیاز منفی سال‌های قبل آن واحد صفر خواهد شد.

 

 

وی بیان کرد: در طول هر سال واحدها ارزیابی و در روز جهانی استاندارد از واحدهای برتر تجلیل می‌شود و اگر واحدی واحد نمونه ملی معرفی شود از بازرسی طول سال معاف خواهد شد.

 

 

فرید بطی معاون استانداردسازی و آموزش استاندارد کردستان نیز در این نشست از اصحاب رسانه درخواست کرد با اطلاع‌رسانی بیشتر زمینه توجه مردم به کیفیت کالاهای مورد استفاده را فراهم کنند تا تولیدکننده نیز براساس مطالبات و نیاز مردم کالاهای با کیفیت تولید کنند.

 

 

وی بیان کرد: در صورت تامین منابع جشنواره‌ای در حوزه استاندارد در استان برگزار می‌شود.

کد خبر 1103940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha