توسعه قطار شهری راه حل ترافیک مقاطع عرضی شهر شیراز است

اصنافی گفت: بهترین گزینه برای حل این وضعیت و ترافیک مقاطع عرضی شهر شیراز تقویت خطوط ریلی و حمل و نقل های عمومی مانند اتوبوس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احسان اصنافی»، امروز (دوشنبه 19 مهر) در آئین سالروز آغاز به کار قطار شهری شیراز گفت: تلاش همکاران مجموعه قطار شهری شیراز قابل تقدیر است و در توسعه حمل و نقل عمومی پاک در شهر شیراز نقش موثری دارد.

شهردار شیراز ضمن تکریم و تقدیر از افرادی که فرهنگ حمل و نقل ریلی برای آنها جا افتاده است، افزود: شیراز دارای 70 در 18 کیلومتر حریم است و در مسیر طولی شهر هم خط مترو وارد شده و هم شریان های خوبی در حمل و نقل داریم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح ابر پروژه «کوهسار مهدی» این حرکت شرقی-غربی شهر به وضعیت بهتر و ایده ال تر برسد و البته بحث جدی ترافیک شیراز حرکت های شمالی-جنوبی در مقاطع عرضی شهر است که در وضعیت بحرانی است و سطح معابر دارای حداکثر ظرفیت است.

اصنافی تاکید کرد: بهترین گزینه برای حل این وضعیت و ترافیک مقاطع عرضی شهر شیراز تقویت خطوط ریلی و حمل و نقل های عمومی مانند اتوبوس است.

وی ادامه داد: توسعه مترو اولویت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است و امیدواریم فاز اول از ایستگاه «قهرمانان» میانرود تا ایستگاه «امیرکبیر» در میدان «بسیج» در نیمه اول سال اینده به بهره برداری برسد و بار ترافیکی بلوار عدالت کاهش یابد و انتقال مسافران شهرک میانرود تسهیل شود.

اصنافی تاکید کرد: در فاز دوم نیز ایستگاه «امیرکبیر» تا ایستگاه «امام حسین (ع)» باید تکمیل شود و رایزنی برای استفاده از ظرفیت های دولتی در این خصوص در همین مدت آغاز فعالیت شورا و شهرداری داشته ایم.

کد خبر 1103966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha