مرمت و احداث ۳۲۷پروژه عمرانی از محل موقوفات  در مازندران

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: ۲۰۰ پروژه امامزاده و ۱۲۷ پروژه موقوفات از محل درآمد موقوفات استان مازندران در حال بازسازی و ساخت و ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» امروز(۱۹مهر) در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران که به‌مناسبت دهه وقف برگزار شد، اظهار کرد: در بحث تولید برنج اوقاف اقدام به کشت نزدیک به ۳۵۰ عرصه اعیان کرد، در بحث غرس نهال‌ در محوطه امامزادگان نیز پیشگام بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به گزارشی از اقدامات اوقاف در حوزه قضایی افزود: ۹۸۷ پرونده جریانی در سطح استان داریم که ۴۰۱ آرا صادر و در ۴۷ درصد از این آرا اجرای حکم صورت گرفته، در بحث موقوفات فاقد سند از ۱۵ هزار موقوفه استان، ۴ هزار و ۱۱۰ موقوفه فاقد سند هستند‌.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی ادامه داد: ۱۱۹ سند موقوفه در سال۱۴۰۰ اخذ شده که نزدیک به هزار و ۷۲۴ رقبه است، در خصوص آمار املاک غیرمنقول بحث تصدی دستگاه ها جهت بررسی وقفیت باید ارائه شود.

 

 وی در خصوص الزام به تمدید قرارداهای منقضی اشخاص حقوقی گفت: سپاه، کمیته امداد و دیگر ادارات از  نهادهای خوش حساب هستند که مطالبات را پرداخت می‌کنند ولی مابقی باید بابت پرونده‌های منقضی و تمدید قرارداد اجاره به اداره اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی بیان کرد: توجه به لزوم اخذ استعلام دستگاه‌ها از ادارات اوقاف ضرورت دارد، اوقاف در این زمینه به‌صورت رایگان پاسخ استعلام‌ها را خواهد داد، به بحث معافیت از پرداخت هزینه‌های استعلام توجه شود، تسریع در رسیدگی به اسناد ثبتی اوقاف، لحاظ عدم شمول قانون جلوگیری از خشک شدن اراضی و تعیین شعب تخصصی اوقاف از جمله خواسته‌های اوقاف است.

 

وی تاکید کرد: در مازندران ۸۰۲ موقوفه غیر مستقلی و ۶۵۳ متولی در استان داریم، عدم ارجاع پرونده‌های دعوی موقوفات و رفع مشکلات،احراز سمت کارشناسان معرفی شده به نمایندگی از موقوفه و موضوعات دیگر از جمله مسائل پیش روی این نهاد است.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی در پایان اعلام کرد: ۲۰۰ پروژه امامزاده و ۱۲۷ پروژه موقوفات از محل درآمد موقوفات در حال بازسازی و ساخت و ساز است.

کد خبر 1103977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha