ثبت ۵۴ میلیارد تومان زکات در آذربایجان‌غربی

سهندی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۵۴ میلیارد تومان زکات پرداختی توسط مردم مومن آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت‌ زمان مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد رشد داشته است.

«عزیز سهندی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری، 54 میلیارد تومان زکات پرداختی توسط مردم مومن آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت‌ زمان مشابه سال گذشته، 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان زکات ثبت شده، 11 میلیارد و 500 میلون تومان زکات واجب، 21 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات فطره و کفارات و 21 میلیارد تومان نیز به صورت زکات مستحب پرداخت شده است.

سهندی بیان کرد: هم‌اکنون از 2 هزار روستای دارای ظرفیت در استان، یک‌هزار و 450 روستا دارای شورای زکات روستایی بوده و باید برای سایر روستاهای فاقد شورای زکات نیز اقدام شود.

وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری ارومیه با 11 میلیارد و 600 میلیون تومان، مهاباد با 7 میلیارد و 800 میلیارد تومان و میاندوآب با 5 میلیارد و 900 میلیون تومان زکات پرداختی در استان پیشرو بوده‌اند.

سهندی اظهار کرد: 81 درصد از زکات جمع‌آوری شده در امور فقرا و نیازمندان و 19 درصد نیز در راستای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است.

 

کد خبر 1104084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha