دست آشکار آمریکا و صهیونیسم در حادثه کشتار مسلمانان در مسجد قندوز

کنعانی مقدم با اشاره به تجهیز، آموزش و بکارگیری گروه های تروریستی توسط آمریکا و صهیونیسم برای اسلام هراسی و ایران هراسی گفت: دست آشکار آمریکا و صهیونیسم در حادثه کشتار مسلمانان مسجد قندوز کاملا مشخص است.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد حادثه انفجار در مسجد قندوز افغانستان و کشتار مسلمانان در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: از همان ابتدای شکل گیری القاعده و گروه های تروریستی که بعدها تحت عنوان عمارت اسلامی داعش در عراق و سوریه شکل گرفت، آمریکا و سازمان های جاسوسی آمریکا به دنبال آن بودند که کشور افغانستان را در مقابل کشور ایران از نظر عقیدتی که شیعیان هستند، آماده کنند برای جنگ فرقه ای، به همین خاطر عربستان و پاکستان با تفکر وهابیت تمام تلاش خود را کردند تا بر اساس سناریوی صهیونیستی که اسلام هراسی و شیعه هراسی و ایران هراسی را در دستور کار دارد، این اقدامات را گسترش دهند و یک حکومت عمارت اسلامی را شکل دهند.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: در سوریه و عراق این اقدامات با شکست مواجه شد و آمریکایی ها گروه های تروریستی داعش را به مناطق افغانستان منتقل کردند و از این گروه ها به عنوان ابزار فشار بر روی طالبان و جمهوری اسلامی استفاده می کنند زیرا تروریسم ابزاری برای استکبار جهانی است و به همین خاطر این گروه تروریستی بنا بر این ندارد که در یک آرامش قرار بگیرد به دلیل آنکه از سوی صهیونیست ها و آمریکایی ها پشتیبانی می شود و هم به دنبال شیعه کشی در جهان است زیرا مقاومت در مقابل آمریکا و صهیونیسم با تمرکز بر هسته مرکزی آن یعنی شیعیان است، به همین دلیل این گروه های تروریستی را به بخشی از افغانستان، یمن و منطقه حزرالموت منتقل کردند.

 

وی افزود: بخشی از این گروه های تروریستی در شمال سوریه و عراق گسترش یافته اند و بخشی نیز به آذربایجان و مناطق مختلف قره باغ منتقل شدند. به نظر می رسد این سناریو توسط آمریکایی ها مدیریت می شود و طالبان هم چه بخواهد و چه نخواهد به لحاظ پیوستگی از نظر تفکر به عنوان تفکر وهابیت و سلفی گری و گروه های وابسته به گروه القاعده شناخته می شود و ممکن است تا مدتی اقدامات نظامی امنیتی بر علیه داعش را نیز انجام بدهد.

 

کنعانی مقدم ادامه داد: اما نفوذی که گروه های داعشی در جریان طالبان دارند از طریق القاعده است و مانع از فعالیت دولت حاکم خواهد شد. 

 

وی گفت: به همین دلیل هر از چند گاهی دست به جنایتی می زنند و نماز جمعه قندوز هم که شیعیان در آن حضور داشتند به خاک و خون کشیدند تا ابراز خودنمایی در برابر طالبان و ایران داشته باشند که هنوز داعش زنده است.

 

دبیر کل حزب سبز اظهار کرد: معتقدم همان گونه که داعش در سیستم اطلاعاتی پاکستان و عربستان حضور دارد در سیستم اطلاعاتی افغانستان نیز با قدرت بیشتری حضور دارد و بعید می دانم که از نظر اطلاعاتی و عملیاتی بتوانند غلبه بر داعش در منطقه افغانستان داشته باشند.

 

وی گفت: احتمال اینکه داعش حکومت را از طالبان بگیرد، خیلی زیاد است و این همان وعده ای است که مدت ها می دادند که خواهان تشکیل کشوری بر اساس تفکر داعش با عنوان عمارت اسلامی هستند که در افغانستان آن را شکل دهند.

 

وی در مورد عکس العمل کشورهای منطقه اظهار کرد: کشورهای منطقه با توجه به شرایط طالبان ترجیح می دهند طالبان را تقویت و به رسمیت بشناسند تا آن را حفظ کنند تا گرفتار داعش نشوند در غیر این صورت ممکن است کابل نیز به دست داعش سقوط کند.

 

کارشناس مسایل سیاست خارجه تصریح کرد: آنچه مشخص است این است که تروریسم به عنوان ابزار سلطه در آمریکا به رسمیت شناخته شده و از آن استفاده می شود و بر اساس همان سناریوی اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی این گروه ها در مناطق مختلف جهان جمع آوری، آموزش و پشتیبانی و به کار گرفته می شوند و احتمال اینکه افغانستان به عنوان مرکزی در آینده به عنوان حکومت داعش شکل بگیرد، وجود دارد.

 

وی در مورد منشأ وقایع تروریستی در مسجد قندوز افغانستان و سرمنشأ این وقایع اظهار کرد: معتقدم دست آمریکا و صهیونیسم در حادثه کشتار مسلمانان قندوز در افغانستان بسیار آشکار است و گروه های عامل این واقعه از سوی آنها حمایت، پشتیبانی و آموزش داده شده اند.

کد خبر 1104093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha