«یاریگران زندگی» یک طرح مهارت محور است

سعدی پور طرح «یاریگران زندگی» را یک طرح مهارت محور برشمرد و گفت: در سال جدید تحصیلی ۲۰۰۰ مدرسه در استان به عنوان مدارس هدف در طرح یاریگران زندگی انتخاب شدند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«علیرضا سعدی پور» امروز(۲۰مهر) در مراسم آغاز فعالیت ۲۰۰۰ کانون یاریگران زندگی در مدارس مازندران به میزبانی دبیرستان کوثر اسلام آباد شهرستان میاندورود که به صورت مستقیم از شبکه شاد پخش شد، سعدی پور ضمن تبریک به دلاورمردان مازندرانی تیم ملی کشتی که با موفقیت خود و نشاندن بذر شادی در دل جامعه در واقع به سلامت و نشاط روانی جامعه کمک کردند، بحث سلامت و بهداشت روان را بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: داشتن آرامش و سلامت روانی به ویژه در بین کارکنان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است چراکه قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم با قشر عظیمی از جامعه در ارتباطند.

 

وی  از تربیت 114 مدرس میانی به عنوان مشاوران آموزش خانواده در بحث ارتقای بهداشت روانی اولیا و دانش‌آموزان استان خبر داد و تصریح کرد: در تحقق یکی از شعارهای اصلی پروژه مهر 1400 استان ، این اقدام را انجام دادیم تا بتوانیم از آسیبهای وارده در ایام شیوع کرونا به کمک آموزشهای مجازی تا حدودی بکاهیم و به سلامت روحی و بهداشت روانی دانش‌آموزان و اولیای آنها کمک کنیم.

 

سعدی پور، بهداشت روانی و سلامت روحی را یک هنر و دانش برشمرد و گفت: این هنر، محیط را برای حل مشکلات، ایجاد ثبات و آرامش در جامعه به ویژه در زیست بوم جدید آماده می کند.
 

 

وی  با اشاره به بازگشایی حضوری تمامی مدارس در نیمه دوم آبان ماه و فعالیت کانون یاریگران زندگی در 2000 مدرسه استان اظهار کرد: امیدواریم تا دوباره صدای خنده های فرزندانمان را در کلاسهای درس و حیاط مدرسه بشنویم و شور و نشاط که منبع ایجاد آرامش و سلامت روانی در جامعه است را دوباره در مدارسمان مشاهده کنیم.

 

سعدی پور، بالا رفتن قدرت تصمیم گیری، تعقل، خرد، اندیشه ورزی، دوست داشتن دیگران و همسالان و ... را از تبعات آرامش روانی و بهداشت روحی دانست و خاطرنشان کرد: رسالت آموزش و پرورش گذار از حافظه محوری به سمت مهارت محوری و خلاقیت محوری است.

 

وی ادامه داد: از همین رو باید مهارتهای زندگی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم. از جمله مهارت نه گفتن، که یک مهارت مهم برای پیشگیری از دام اعتیاد است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یاریگران زندگی را یک طرح مهارت محور برشمرد و یادآور شد: در سال جدید تحصیلی 2000 مدرسه در استان به عنوان مدارس هدف در طرح یاریگران زندگی انتخاب شدند که نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.

کد خبر 1104171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha