۴۷۰نوعروس مددجو در نوبت دریافت جهیزیه داریم/۱۳۰۰مددجوی مازندرانی خانه دار می شوند

حجت الاسلام عالیشاه از اقدامات کمیته امداد با همراهی سپاه کربلا برای خانه دار شدن مددجویان خبر داد و گفت: احداث ۱۳۰۰واحد مسکن مددجویی به مساحت هر واحد ۶۰متر برای مددجویان تحت حمایت امداد استان دردست اقدام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«بشیر عالیشاه» امروز(۲۰مهر) در رزمایش کمک مومنانه توزیع سبد کالا بین مددجویان در قائم شهر با تاکید براینکه  ۸۳ هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و خیران در تمامی بخش‌ها برای کمک به نیازمندان به کمیته امداد کمک می کنند، اظهار کرد: مستمری مددجویان یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزارتومان، چهار نفره ۹۰۰هزار تومان و پنج نفره و پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان به مددجویان پرداخت می شود.

 مدیر کل کمیته امداد مازندران، گفت: در اجرای  رزمایش ها و تهیه و توزیع کمک های مومنانه  سپاه کربلا، دفاتر آستان قدس رضوی در استان، مراکز نیکوکاری، خیران، موسسات خیریه و تمام مسئولین با کمیته امداد همکاری و مشارکت داشتند.

 

وی افزود: کمیته امداد در تمام حوزه ها هم افزایی دارد و برای نوعروسان نیازمند پانزده میلیون تومان، جهیزیه می دهیم و هفت میلیون و ۵۰۰هزار تومان خیر کمک می کند و هفت میلیون و ۵۰۰هزار تومان کمیته امداد پرداخت می کند و پنج قلم کالا شامل یخچال، تلویزیون،اجاق گاز، لباس شویی و‌جارو برقی اهدا می شود.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته حدود هزار و ۶۰۰نفر از جهیزیه کمیته امداد بهره مند شدند و امسال  در دو مرحله رزمایش ۳۷۰نوعروس تحت حمایت روانه خانه بخت شدند و ۴۷۰نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند و با کمک خیران این افراد هم زندگی مشترک خود را آغاز می کنند.

 


حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال دو مرحله رزمایش کمک مومنانه برگزار شد، گفت: یک مرحله در ماه مبارک رمضان طرح  اطعام مهدوی بود   و یک مرحله هم در ماه محرم و صفر طرح اطعام و اکرام حسینی بود که مجموعا در این دو طرح یک میلیون و ۸۰۰هزار پرس غذای گرم و ۱۷۰هزار سبد غذایی از ۳۰۰هزارتومان تا ۵۰۰هزار توما  بین نیازمندان توزیع شد و در شش ماهه امسال جمعا غذای گرم و سبد غذایی  به ارزش ۱۰۰میلیارد تومان بوده است.

 

وی بیان کرد: در دهه آخر ماه صفر در نذرواره سردار شهید سلیمانی با همت سپاه پاسداران و دفاتر آستان قدس رضوی و مراکز نیکوکاری ۲۰هزار پرس غذای گرم  و ۱۵هزار سبد غذایی تا روز شهادت امام رضا (علیه السلام) بین نیازمندان در سطح استان توزیع شد.

 

 حجت الاسلام عالیشاه افزود: سیاست راهبردی کمیته امداد توانمندسازی است و زمینه اشتغال را برای مددجویان فراهم می کند و در همین راستا سال گذشته به بیش از هفت هزار نیازمند و مددجو مجموعا ۲۱۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد.

 

وی تصریح کرد: امسال ۴۴۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان در نظر گرفته شد.

 

حجت الاسلام عالیاشه از اقدامات کمیته امداد با همراهی سپاه کربلا برای خانه دار شدن مددجویان خبر داد و گفت: در حال حاضر ساخت ۱۳۰۰واحد مسکن مددجویی در دست اقدام است که با ۱۰۰میلیون تومان وام بنیاد مسکن، ۵۰میلیون تومان بلاعوض کمیته امداد و ۳۰میلیون تومان وام قرض الحسنه صندوق امداد ولایت، یک واحد مسکن ۶۰متری برای مددجو ساخته می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: سال قبل لوله کشی گاز ۱۵۰۰ واحد مسکن مددجویان بصورت رایگان  انجام شد، هزار و ۵۰۰ دستگاه بخاری گاز سوز و هزار و ۶۰۰دستکاه آبگرمکن گازسوز توزیع شد  و تابستان امسال ۱۲۳۰دستگاه کولر اسپیلت  بین مددجویان توزیع شده است.

 

وی افزود:برای امسال در تلاشیم تا  هزار دستگاه بخاری گاز سوز، هزار دستگاه آبگرمکن دیواری و هزار دستگاه یخچال برای مددجویان تهیه و به آنان اهدا کنیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت:  را شاکریم که توفیق خدمت رسانی به محرومان را به ما عطا فرمود.


مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت:۸۳ هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد قراردارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

کد خبر 1104188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha