۸۰۰ میلیون تومان پروژه عشایری در نهبندان افتتاح شد

بیکی گفت: به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، چهار پروژه برق رسانی و آبرسانی در مناطق فاقد دهیاری و عشایری نهبندان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان برای بهره مندی ۱۸۵ خانوار عشایری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۲۰ مهر) در مراسم افتتاح و بهره برداری از چهار پروژه عشایری شهرستان نهبندان اظهار کرد: به مناسبت روز ملی روستا و عشایر چهار پروژه برق رسانی و آبرسانی به محلات عشایری نهبندان با اعتبار قریب به ۸۰۰ میلیون تومان برای بهره مندی ۱۸۵ خانوار عشایری افتتاح شد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در جلسه اخیر کمیته برنامه ریزی شهرستان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مناطق روستایی و عشایری فاقد دهیاری تعریف شد، افزود: نگاه به عشایر و روستاییان برای نگهداشت جمعیت است، لذا  توجه دولت در بخش های زیر ساختی روستاها و جامعه مولد مضاعف شده است.


بیکی با اشاره به اینکه در راستای اهداف سیاسی، اقتصادی و امنیت روستاها نقش مهمی دارند، ادامه داد: طی چند سال گذشته خشکسالی بیشترین خسارت و آسیب را به این قشر وارد کرده است لذا تلاش می کنیم در راستای بهبود معیشت افراد منطقه، برای مرمت قنوات روستاها اعتباراتی در نظر گرفته شود.

 

وی بیان کرد: جاده های روستایی و عشایری زیادی نیاز به آسفالت، تیغ زنی و تسطیح دارند لذا اداره کل امور عشایری باید در این خصوص همکاری کند.

 

فرماندار نهبندان گفت: به مناسبت روز ملی روستا و عشایر امروز ۸۰۰ میلیون تومان پروژه از محل اعتبارات ارزش افزوده شهرستان افتتاح می شود.

 

در این مراسم از محل خرید و نصب پنل خورشیدی سیار و ثابت ۷۰ خانوار عشایری در محلات چاه شور، چاه ولی محمد، گزرجاه، محلات جاه موتور، گل گزی، چاه علی گل عبدلی و کالرگی از نعمت برق بهره مند شدند.

 

 

کد خبر 1104294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha