اتصال راه آهن همدان سنندج به مرز باشماق عامل توسعه کردستان است

نماینده مردم شهرستانهای دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه آهن همدان سنندج یک رویداد تاریخی و مهم برای مردم استان کردستان است و درصورت اتصال آن به مرز باشماق توسعه در کردستان شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پرویز اوسطی نماینده مردم شهرستان‌های دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی در مراسم اتمام عملیات ریل گذاری راه آهن همدان به سنندج که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، از پروژه راه آهن همدان سنندج بعنوان یک رویداد تاریخی و مهم برای مردم کردستان نام برد و اظهار کرد: مردم این خطه از میهن، همواره قدردان مسئولان هستند.

 

 

وی افزود: حمل و نقل ناوگان ریلی که از مزایای بالایی برخوردار است، این روزها به حوزه اقتصاد کشور گره خورده و ما در این شرایط می‌توانیم برای توسعه استان در تمام حوزه‌ها استفاده کنیم.

 

 

نماینده مردم شهرستان‌های دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن همدان سنندج علاوه بر توسعه صنعت و گردشگری تولید ناخالص استان دچار تحول بزرگی خواهد شد و زمینه تحققاهداف کلان اقتصادی هموار می‌شود.

 

 

اوسطی گفت: با اتصال راه آهن همدان سنندج به راه آهن زنجان و کرمانشاه از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه هرچه بیشتر استان استفاده  شود.

 

 

 راه آهن همدان به سنندج نعمت بزرگی برای استان کردستان است

 

محسن فتحی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: راه آهن همدان به سنندج نعمت بزرگی برای استان کردستان است، چرا که توسعه همه‌جانبه برای استان به دنبال خواهد داشت.

 

 

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ به بعد و طی دو سال یک‌هزار  و ۵۵۰ میلیارد تومان برای ساخت و‌ تکمیل این پروژه هزینه شده است، اعلام کرد: راه اهن همدان سنندج از جمله بزرگترین پروژه‌های درحال ساخت استان بوده است.

 

 

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای  رسیدن این ایستگاه به شهرستان سنندج نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

 

 

فتحی تصریح کرد: اتمام ریل‌گذاری راه آهن همدان سنندج و پیشرفت زیاد این پروژه همه و‌ همه ناشی از هم‌افزایی و‌ همفکری مسئولان استانی بوده است.

کد خبر 1104332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha