کنفرانس مجازی علمای مسلمان برای یاری مسلمانان در هند و کشمیر

اتحادیه جهانی علمای مسلمان کنفرانس مجازی را برای بررسی وضعیت مسلمانان در هند و کشمیر برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iumsonline، اتحادیه  جهانی علمای مسلمان کنفرانسی درباره  وضعیت مسلمانان در هند و کشمیر با همکاری تعدادی از هیئت ها و انجمن های علمای امت اسلامی با شعار «علمای مسلمان، مسلمانان در هند را یاری می دهند» برگزار می کنند.

 

این کنفرانس مجازی با مشارکت جمعی از علمای جهان اسلام ساعت 14 به وقت مکه مکرمه روز پنجشنبه 22 مهر 1400 مطابق با 14 اکتبر 2021 میلادی  برگزار خواهد شد و در صفحه فیس بوک این اتحادیه و برخی از شبکه های ماهواره ای پخش می شود.

 

دکتر علی القره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان خشونت سیستماتیک، کشتار، انواع آزار و اذیت مسلمانان در ایالت آسام هند و تضیع حقوق و آزادی دینی و زندگی اجتماعی شانرا به شدت محکوم کرد و این اقدامات را جنایت «تروریسم دولتی» توصیف کرد.

 

براساس گزارش های به دست آمده، مقامات هندی هزاران مسلمان را از این ایالت بیرون کردند و خانه های آنها را به بهانه ساخت و ساز در  زمین های دولتی تخریب کردند.

 

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، یک نهاد اسلامی است که علمای سراسر جهان را گردهم جمع کرده است. این اتحادیه سال 2004 میلادی تاسیس شد و از هفتم نوامبر 2018 میلادی ریاست آن را احمد الریسونی برعهده گرفته است، پیش از الریسونی ریاست این اتحادیه برعهده یوسف قرضاوی بود.

کد خبر 1104344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha