توجه همه جانبه به وقف یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی است

حجت‌الاسلام روحانی توجه همه جانبه به امر وقف را یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: فرهنگ وقف باید بیش از گذشته در سطح جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام « تقی روحانی» شامگاه سه‌شنبه( 20 مهر) در همایش یاوران وقف شهرستان رودسر که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: تجمل‌گرایی، اسراف و نمونه‌هایی از این اصلا با سبک زندگی اسلامی سنخیت ندارد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی را توجه همه جانبه به امر وقف دانست و عنوان کرد: هر کس در توان خود می‌تواند نسبت به تحقق فریضه وقف عمل کند از طرفی متاسفانه به دلایلی ما هنوز نتوانستیم سبک زندگی اسلامی را که دین برای ما سفارش کرده است به خوبی ترویج دهیم.

 

روحانی وجود آیاتی در قرآن کریم که تبلوری از موضوع وقف است را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه البته خود کلمه وقف در قرآن کریم نیامده است اضافه کرد: باقیات و صالحات، قرض‌الحسنه، مسابقه در کار خیر و آیات انفاق از جمله مواردی محسوب می‌شود که در قرآن کریم آمده و به موضوع وقف تاکید دارد.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش عمده‌ای از بانک‌های کشورمان قرض‌الحسنه نیستند و تنها بخشی کمی در این مسیر قرار دارند تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که همه چیز را خداوند متعال در قرآن کریم بیان نکرده اما تبلور آنچه را که در نزدش ارزشمند است را آورده است. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر یکی از رسالت‌های مهم پیامبر عظیم ‌الشان اسلام(ص) و اهل بیت‌(ع) را تفسیر آیه به آیه قرآن کریم برای مردم ذکر کرد و اظهار داشت: وقف حقیقتا حرکتی ارزشمند و فریضه‌ای بزرگ است و امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که در این امر نورانی بیش از گذشته قدم برداریم.

 

روحانی ترویج هر چه بیشتر فرهنگ وقف در سطح جامعه را لازم و ضروری دانست و با اشاره به اینکه سازمان اوقاف علاوه بر حوزه وقف در بخش امور خیریه نیز فعالیت گسترده‌ای دارد خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان از جمله اقدامات درخشان اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شود و در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری پرچم‌داری می‌کند.

کد خبر 1104411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha