هر چه چتر دستگاه های نظارتی را بالاتر ببریم مشکلات کمتر خواهد شد

زیویار بر ضرورت رسیدگی به تهیه و توزیع کالاهای اساسی در استان تاکید کرد و گفت: هر چه چتر دستگاه های نظارتی را بالاتر ببریم مشکلات کمتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « فرهاد زیویار» در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، اظهار داشت: رسیدگی به تهیه و توزیع کالاهای اساسی مثل گوشت قرمز ،مرغ،برنج، مواد شوینده، نهاده های دامی ، کود شیمیایی و ... در سطح استان ضروری است.

استاندار لرستان  افزود: با توجه به پیشنهادات ارائه شده در جلسه و فرصتی که از طرف مرکز در اختیار ما قرار داده شده است لازم است در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به نقش مرکزی ستاد تنظیم بازار استان خاطرنشان کرد: در خصوص تهیه کالاهای اساسی سلسله مراتب رعایت شده و ساز و کار آن با توجه به نیازهای هر منطقه که بعضا ممکن است متفاوت با سایر مناطق باشد، مشخص و با نظارت نهادهای حاکمیتی تدبیر و تعیین شود.

زیویار با تاکید بر کلیت تصمیم گیری و برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار گفت: در این خصوص شهرستان ها نباید راسا تصمیم بگیرند و به منظور صادرات محصولات خود ،حتما با رعایت سلسله مراتب با مرکز استان هماهنگ کنند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به سامانه کنترل قیمت مرغ افزود: معتقدم هر چه چتر دستگاههای نظارتی را بالاتر ببریم مشکلات ما کمتر می شود.

وی افزود: اصطلاحا با بگیر و ببند کاری از پیش نخواهیم برد و لازم است بازار با کنترل و نظارت،روال عادی خود را طی کند.

زیویار منظور از نظارت را اطلاع از وضعیت تولید کنندگان در جای جای استان و آشنایی با چگونگی کار آنها و شناسایی مشکلات آنان برشمرد و اظهار داشت ؛ نظارت یعنی چتر نگاه مسئولان همه را در بر بگیرد به گونه ای که پیش بینی ها دقیق و تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: ماحصل تصمیمات جلسات تنظیم بازار به گونه ای باشد که تولید محصولات مختلف، توزیع کالاهای اساسی و رسیدگی به موضوع نهاده ها که مرتبط با نبض معاش مردم است مورد رسیدگی قرار گیرند. 

استاندار لرستان از تخصیص سهمیه ۵۰ هزار تن برنج وارداتی  با نرخ مصوب برای استان لرستان  و تخصیص ۱۰۰۰ تن مرغ منجمد بمنظور تنظیم بازار خبر داد که نحوه توزیع آن بصورت کارشناسی توسط دستگاههای نظارتی انجام خواهد گرفت.

کد خبر 1104437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha