صدور۸۸۹ مورد  گواهینامه انطباق صادراتی توسط اداره استاندارد ملایر

خالقی گفت: از مهر ماه سال ۹۹ تا امسال ۸۸۹ مورد گواهینامه انطباق صادراتی توسط اداره استاندارد ملایر صادر شده است.

 «داریوش خالقی» در گفت‌وگو با  خبرنگار شبستان از ملایر  گفت: شعار روز جهانی استاندارد ( 14 اکتبر برابر با 22 مهر ماه ) چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر است .

رئیس اداره استاندارد ملایر افزود: آنچه در این شعار بسیار حائز اهمیت  است  این است که مهمترین اصل در تضمین بقای نوع بشر در کره زمین ایجاد توسعه پایدار به روش های مشخص و تعریف شده است ، توسعه ای که علاوه بر ایجاد امنیت در تامین نیازهای متعدد از جمله غذا ، بهداشت ، اشتغال و .... بتواند تضمین کننده بقای نسلهای آینده در روی این کره خاکی باشد .

 وی تصریح کرد: بشر قرن 21 بدلیل خطاهای بیشمار گذشته  در مسیر توسعه  که باعث تضییع و نابودی بسیاری از منابع و محیط زیست شده است با چالشها و تهدیدهای متعددی برای نسل حاضر و آیندگان مواجه  و شاید اصلی ترین راه برون رفت از بحران ذکر شده تسریع در حرکت به سوی توسعه پایدار باشد ، که البته این مهم بدون در اختیار داشتن استانداردهایی با تعاریف و اهداف واحد که نقشه راه مشخصی را پیش روز جهانیان قرار دهد میسر نخواهد شد..

خالقی با بیان اینکه در این راستا سازمان ملی استاندارد ایران در راستای ایفای وظایف و اجرای نقش محوری خود اقدام به تدوین استانداردهای ملی متعدد در زمینه های مختلف  تولیدی ، خدماتی  ، زیست محیطی و ... به عنوان نقشه راه  اجرای توسعه پایدار نموده است گفت: استاندارد در چشم اندازی مشترک برای جهانی بهتر در انطباق با استاندارد های جهانی ایزو بوده تادر زبانی مشترک با دیگر ملل پیگیر اهداف توسعه پایدار جهانی باشیم .

 وی اضافه کرد: اداره استاندارد شهرستان ملایر نیز به عنوان زیر مجموعه  اداره کل استاندارد استان همدان در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و با هدف ارتقاء کیفی محصولات و خدمات در حوزه تحت پوشش ،  با نظارت بر اجرای استاندارد ها در زمینه های مختلف فعالیت می‌کند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده این اداره در زمینه های مختلف استاندارد سازی در حوزه تحت پوشش این شهرستان که شامل شهرستانهای ملایر ، نهاوند و تویسرکان است از مهر ماه سال گذشته تا مهر امسال اشاره کرد و افزود در حوزه تحت نظارت اداره استاندارد شهرستان ملایر در مدت یاد شده 15 مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است.

وی صدور گواهینامه انطباق  صادراتی را در یک سال گذشته 889 مورد، ابطال پروانه کاربرد استاندارد را 6 مورد ، نمونه برداری  صادراتی از واحدهای تولیدی را 898 مورد و بازدید نظارتی و فنی را نیز در مدت یاد شده 227 مورد برشمرد.

رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر با بیان اینکه میزان صادرات از مهر سال گذشته تا کنون 24 هزار و 906 تن بوده است تصریح کرد: تعیین ماهیت صادراتی در این مدت 23 مورد ، صدور تاییده آسانسور 115 مورد ونمونه برداری  ادورای از واحدهای تولیدی 841 مورد  بوده است

وی همچنین بررسی صحت عملکرد نازل های سوخت را از مهر99 تا مهرامسال را یک هزار مورد  و بررسی  صحت عملکرد لوازم توازن واحدهای صنفی اوزان و ترازوی سبک را نیز 2 هزار و 800 مورد  و اقدامات حقوقی را نیز در این مدت  4 مورد دانست .

وی  تصریح کرد:  بازرسی طرح طاها نیز از مهر ماه سال 99 تا مهر امسال  در کل استان همدان 9 هزار و 161 مورد و نمونه برداری طرح طاها نیز در کل استان در این مدت  271 مورد بوده است.

خالقی برنامه‌های هفته استاندارد در ملایر را نیز  ملایر شامل دیدار با امام جمعه ملایر، برنامه ترویج فرهنگ استانداد در مدارسی در تعدادی از مدارس که حضوری بوده وبازدید از برخی واحدهای تولیدی و.. را نیز از دیگر برنامه‌های هفته استاندارد در ملایر برشمرد.

کد خبر 1104483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha