دستگاه قضا در مبارزه با فساد با هیچ کس تعارف ندارد

شعبانی گفت: ما در بحث مبارزه با فساد تعارف و ملاحظه ای با هیچ کس حتی در داخل دستگاه قضا نداریم و رسانه ها هر جا مصداق و مواردی از فساد مشاهده کردند به ما گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی شعبانی» در نشست خبری که امروز (چهارشنبه ۲۱ مهر) در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: انسان در هر زمان و مکانی باید تقوا را رعایت کند زیرا دامنه تقوا گسترده است و در همه ابعاد زندگی باید به گونه ای حرف زده و عمل کنیم که تقوا را فراموش نکنیم زیرا در غیر این صورت دچار معصیت می شویم.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: قانون هرچه بیشتر در کشور رعایت شود به همان میزان مشکلات کشور کاهش می یابد، اجرای قانون فرد نمی شناسد، کسی که به سن تکلیف رسید جامعه از او انتظار دارد، قانون را رعایت کند و قانون هم در دل این تقوا جای می گیرد.

 

وی عنوان کرد: همه ما مجری قانون هستیم و در اجرای قوانین باید نهایت اهتمام را داشته باشیم که در اعمال، رفتار و گفتار ما این امر مورد نقض قرار نگیرد و قانون را زیرپا نگذاریم، البته در قانون بشری احتمال خطا وجود دارد ولی انجام قانون بد هم بهتر از بی قانونی است.

 

شعبانی افزود: هیچ فردی در کشور نیست که از دایره تکلیف قانونی خارج باشد و بتواند بر اساس سلیقه، فکر و استنباط خود عمل کند و یا برای دیگران تعیین تکلیف کند، آنچه می تواند عامل پیشرفت کشور باشد، اجرای قانون است و ان شاالله تقوا و قانون را ملاک عمل قرار دهیم و هر روز بیش از گذشته به این تکلیف عامل باشیم.

 

وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم بیش از گذشته عامل به قانون باشیم زیرا اگر عامل به قانون باشیم همه دغدغه ها برطرف می شود و در اجرای قانون عامل بسیار مهمی که می تواند کمک کند، موفقیت مطلوب به دست آید داشتن روحیه جهادی و انقلابی است و اگر به ساعت اداری محدود باشیم، نمی توانیم در اجرای قانون موفقیت مطلوب را به دست آوریم.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص اطاله دادرسی تصریح کرد: متأسفانه در کشور تعداد پرونده های وارده ۱۵ میلیون یا بیشتر بوده و این نشان می دهد در کشور چالش بزرگی داریم و اطاله دادرسی ناشی از کمبود قاضی و بالا بودن تعداد پرونده ها است و ما سیاست هایی را در استان برای کاهش تعداد پرونده های وارده و افزایش قضات پیش گرفتیم.

 

وی با اشاره به برخورد قاطعانه دستگاه قضا با فساد اعلام کرد:  ما در بحث مبارزه با فساد تعارف و ملاحظه ای با هیچ کس حتی در داخل دستگاه  قضا نداریم و رسانه ها هر جا مصداق و مواردی از فساد مشاهده کردند به ما گزارش دهند.

 

شعبانی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه یادآور شد: مردم توقع دارند حاکمیت منشا خدمت به مردم باشد و یکی از مهمترین عوامل در محکم شدن پایه های هر نظام و حکومتی، اعتماد مردم است که بر این مبنا هم باید ارتباط ما با اصحاب رسانه ها که دغدغه مند و فعال هستند، نزدیک تر باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: در مدیریت جهانی از رسانه ها کمک می گیرند و استفاده می کنند و معتقد هستند برای حفظ قدرت چاره ای ندارند، رسانه را در اختیارداشته باشند، رسانه در کشور ما دارای اهمیت است ولی با نگاه اعتقادی که داریم که رسانه به مبانی نظام و انقلاب کمک کند که نتیجه آن حفظ اسلام است.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه ارتباط دادگستری با رسانه ها گفت: مطالبه گری رسانه ها کمک می کند با هم افزایی اجرای قانون را کامل تر کنیم و ما در دادگستری ارتباط با رسانه ها را به صورت دوسویه خواهیم داشت.

 

وی یادآور شد: البته ما با کسی تعارف نداریم و اگر کسی نشر اکاذیب کند برخورد کرده و در مقابل کسی که به صورت قانونی فعالیت کند، نهایت حمایت را داریم.

 

کد خبر 1104508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha