وقف نقش عمده در فعالیت های عام المنفعه هر جامعه ای دارد

حجت الاسلام پژمانفر گفت: وقت یک امر پر برکت است و نقش عمده در فعالیت های عام المنفعه نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا دارد.

حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد با اشاره به اهمیت وقف در جامعه؛ بیان کرد: وقت یک امر پر برکت است و نقش عمده در فعالیت های عام المنفعه نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا دارد و بسیاری از کشورهای دنیا به اهمیت موضوع  وقف اعتقاد دارند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ وقف میراثی است که از گذشته به ما رسیده است و بسیاری از  افراد برای پایدار کردن انگیزه های خود و به عبارتی برای اینکه بعد از مرگ، میراثی از خود به جای بگذارند تا مردم بتوانند از آن استفاده نمایند و در مقابل نیز خود در آخرت از برکات آن بهره مند شوند، وقفیاتی را دارند.

 

وی با بیان اینکه تبلیغ برای گسترش فرهنگ وقف بسیار موثر است؛ افزود: برای اینکه مردم نسبت به ایجاد وقف تشویق شوند باید آثار و برکات وقف را ببینند و آن را لمس کنند، ما باید وقفهایی که صورت گرفته را به مردم معرفی نماییم تا آنها ببینند وقف به چه مقدار می تواند برای رفع مشکلات جامعه موثر باشد، در گذشته بسیاری از راهها، جاده ها، بیمارستان ها حمام ها و مساجد توسط وقف انجام می شد.

 

حجت الاسلام پژمانفر بیان کرد: وقتی واقف و مردم بدانند اموال واقف در مسیر نیّاتش صرف می‌شود و دولت و نهاد مربوطه یعنی اوقاف نسبت به این موضوع مراقب می‌کند، به سمت وقف تمایل پیدا می کنند.

 

وی با بیان اینکه باید سنت وقف را برای طرح مسائل فرهنگی در کشور احیا کنیم؛ تصریح کرد: امروز برای هر اقدامی به پشتوانه نیاز داریم که مهم‌ترین آن مردم هستند.

کد خبر 1104510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha