شوراهای شهر فارغ از مسائل سیاسی نگاه زیربنایی به مسائل اجتماعی داشته باشند

قاسمی گفت: انتظار است مجلس یازدهم و شوراها فارغ از مسائل سیاسی و جناحی به مسائل اجتماعی زیربنایی نگاه کرده و در جاهایی که قوانین نیاز به اصلاح یا تصحیح دارد، گام هایی بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد قاسمی» در نشست خبری که امروز (چهارشنبه ۲۱ مهر) در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما باید به سمتی رویم که کسی تخلفی نکند تا پرونده ای تشکیل شود، شورای شهر و شهرداری مجموعه هایی هستند که هر کدام از اینها باید در اجرای پروژه ها کار خود را انجام دهند تا کار به تخلف و پرونده کشیده نشود.

 

دادستان قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص کوتاهی در اجرای برخی پروژه ها عنوان کرد: انتظار است مجلس یازدهم و شوراها فارغ از مسائل سیاسی و جناحی به مسائل اجتماعی زیربنایی نگاه کرده و در جاهایی که قوانین نیاز به اصلاح یا تصحیح دارد، گام هایی بردارند.

 

وی افزود: متأسفانه پروژه ای اجرا می شود و بعد در اواخرکار، متوجه ایرادات می شوند و باید به این سمت رویم پروژه ای که می خواهد به تصویب برسد همه شرایط و ضوابط در آن در نظر گرفته شود و نظارت هم صورت گیرد تا از چارچوب قانون خارج نشویم.

 

قاسمی در ادامه با اشاره به سختی کار قضات اظهار کرد: کار قضایی طاقت فرسا بوده و از مشاغل سخت است و نباید توقع خارق العاده از قضات داشته باشیم زیرا این افراد هم در همین جامعه زندگی می کنند و با مشکلات روبرو هستند و نباید انتظار داشته باشیم در کمال آرامش رأی صادر کنند البته این بهانه نیست از مسئولیت شرعی و قانونی خارج شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: وقتی به یک قاضی در ماه بیش از ۲۰۰ پرونده ارجاع می شود فرصتی حتی برای استراحت باقی نمی ماند که در این دوره بحث پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه مطرح شده تا بتوانیم از مشکلات در سرمنشا جلوگیری کنیم. 

 

دادستان قزوین با اشاره به مشکلات زیرساختی در استان یادآور شد: قزوین استان است ولی زیر ساخت بسیاری از ادارات در حد شهرستان است و دادگستری هم از این امر مستثنی نیست و حجم مراجعات ما بالاست ان شاالله سفر ریاست قوه قضائیه برای استان دستاوردهایی را داشته باشد.

 

کد خبر 1104516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha