طلاب با فهم عمیق دینی کنشگرانی برای انذار مردم هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طلاب در حوزه های علمیه یک فهم عمیق دینی را پیدا می‌کنند که آنها را به کنشگر دینی در سطح جامعه تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران امروز در همایش طلیعه حضور که به صورت مجازی برای طلاب جدیدالورود برگزار شد، گفت: وظیفه ما طلاب این است که فهم عمیق‌ دینی را بیاموزیم.

وی افزود: طلاب وارد حوزه می‌شوند که به فهم عمیق و تخصصی از دین دست پیدا کنند. به گونه‌ای که هر آنچه از مصالح، پیشنهادات و نظریات دیگران درباره دین به شما عرضه می‌شود در دستگاه بینش و معرفتی شما به سرعت سنجیده شود که آیا با خطوط کلی دین و ریشه های اصلی مذهب و مکتب هماهنگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور ادامه داد: شما طلاب باید بتوانید آنچه از مسائل هدایتی، تربیتی و معرفتی دریافت می‌کنید را ارزش گذاری کنید. شما طلاب خواهر قدم در راهی گذاشتید که کمال و مطلوب آن در رسیدن به این معرفت است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه طلاب خواهر باید یک کنشگر دینی بسیار موثر به خصوص در بین اقوام، فامیل و نزدیکان خود باشند، اظهار کرد: شما طلاب در حوزه های علمیه یک فهم عمیق دینی را پیدا می‌کنید که شما را به کنشگر دینی در سطح جامعه تبدیل می‌کند که دیگران را انذار دهید.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) منذر بودند، ابراز کرد: خداوند متعال پس از پیامبر(ص) و اهل‌بیت ایشان نمایندگانی را تربیت می‌کند که ما اسم آن را نهاد فقاهت می گذاریم شما طلاب آمدید که در این دستگاه صاحب قدرت شوید و در حد توان خود معضلات اجتماعی را برطرف کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور ادامه داد: پس از اینکه ما در حوزه به فهم عمیق دینی رسیدیم و هشداردهنده شدیم کار بزرگ ما این است که دست دیگران را بگیریم و از بینش ها، گرایش ها، رفتارها و اخلاق‌های ناصوابی که در آن به سر می برند خارج کنیم و به سمت و سوی نورانیت ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طلاب باید شرک خفی را از مردم گرفته و توحید ناب را به آنها بدهند، عنوان کرد: طلاب باید رفتار جاهلانه و نادانی را از مردم بگیرند و رفتار عاقلانه و خردمندانه را به آنها بدهند، اگر شما طلاب این کار را کنید مردم را به صراط مستقیم هدایت کردید.

وی با بیان اینکه باید نورانیت و معنویت گرایش‌ها و رفتارها شما در صراط مستقیم بیشتر شود. گفت:  وظیفه دیگر ما طلاب این است که دین را در جامعه محقق کنیم. ما وظیفه داریم جامعه دینی را که تشکیل می‌دهیم در برابر جریان های انحرافی حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور خاطرنشان کرد: وظیفه دیگر ما این است که هنجارسازی‌ها را ارتقا دهیم یعنی ارزش های اخلاقی، گفتاری و رفتاری را در جامعه تبدیل به هنجار کنیم.

 

کد خبر 1104526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha