رشد همه جانبه نظام تعلیم و تربیت از رسالت های آموزش و پرورش است

قاسمی پور گفت: یکی از سیاستها و رسالتهای آموزش و پرورش استثنائی تمرکز بر روی مشارکت سایر دستگاه های اجرایی در رشد همه جانبه نظام تعلیم و تربیت به ویژه برای دانش آموزان استثنائی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی قاسمی پور» امروز چهارشنبه (۲۱ مهر) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی بین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و اداره آموزش و پرورش استثنائی استان با اشاره به اینکه 3% از افراد جامعه دارای نیازهای خاص هستند، گفت: یکی از سیاستها و رسالتهای آموزش و پرورش استثنائی تمرکز بر روی مشارکت سایر دستگاه های اجرایی در رشد همه جانبه نظام تعلیم و تربیت به ویژه برای دانش آموزان استثنائی است. 

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی استان یکی از مراکز مهم در این راستا است، افزود: حرکت زیبای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نحوه عضویت دانش آموزان استثنائی در کتابخانه ها، راه اندازی بخش نابینایان در کتابخانه های استان مانند کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) و دکتر شریعتی مشهدو سایر شهرستانها و مدنظر داشتن منابع مختص برای این گروه از افراد در جشنواره کتابخوانی رضوی نشان از توجه و دغدغه مند بودن این نهاد نسبت به دانش آموزان استثنائی دارد. 

 

وی با بیان اینکه هدف ما مهارت آموزی و مهارت پروری در دانش آموزان استثنائی است، تصریح کرد: دانش آموزان استثنائی نیاز به منابع خاص با توجه به وضعیت خود دارند و متاسفانه میزان تولید محتوا اعم از کتابهای بریل، گویا و ... جوابگوی این نیازها نمی باشد.

 


مهدی قاسمی پور بیان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به عنوان یکی از ارگانهای فرهنگی اصلی در این حوزه می تواند با ایجاد حس ترغیب و مشارکت در نویسندگان و انتشارات در مسیر تامین نظام برنامه درسی غیر رسمی برای اجرای کیفی برنامه درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه همراه و همگام ما باشد.

کد خبر 1104564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha