رونمایی از ۲ کتاب خاطرات دفاع مقدس به ‌مناسبت هفته ملی کودک

کامرانی گفت: به ‌مناسبت هفته ملی کودک از ۲ جلد کتاب خاطرات دفاع مقدس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس رونمایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (چهارشنبه 21 مهر) با اشاره به رونمایی از 2 جلد کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: این 2 جلد کتاب داستانی که برگرفته از واقعیت در مورد شهیدان «علی اکبر علیشاهی» و «علی ‌اکبر توفیقی» هستند با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز، رونمایی شده اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس افزود: کتاب ‌های «تی ‌رز» و «بستنی» قصه‌ هایی بر اساس خاطرات جبهه و دفاع مقدس هستند که تصویرگری آنها توسط «سحر نعیمی»، مربی هنری مراکز کانون پرورش فکری شیراز بوده و نشر «فرهنگستان ادب» در یک هزار نسخه آنها را به چاپ رسانده است.

وی اضافه کرد: در بخشی از کتاب «بستنی» قسمتی از وصیت نامه شهید «علی اکبر توفیقی» آمده و گفته می شود که «الهی تو شاهد باش که من این راه را خودم انتخاب کرده ‌ام، کسی به من این راه مقدس را تحمیل نکرده است، با چشمانی باز و قلبی مطمئن به این راه که خداوند وعده آن را فرموده قدم نهادم و تا پای جان استقامت خواهم نمود، خدایا تو مرا به راه راست هدایت کن و گناهم را ببخش».

کامرانی با اشاره به شهادت این 2 شهید بیان کرد: شهید «علی اکبر توفیقی» در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلستان شهدای کازرون به خاک سپرده شد و  شهید «علی اکبر علیشاهی» نیز در سال 1366 در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلستان شهدای زرقان به خاک سپرده شد.

خاطر نشان می شود، کتاب‌ های «تی ‌رز» و «بستنی» قصه‌ هایی بر اساس خاطراتی از جبهه و دفاع مقدس هستند که به قلم «سعیدرضا کامرانی»، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نوشته شده است.

کد خبر 1104586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha