وحدت اسلامی یکی از ضرورت های غیر قابل انکار است/ کرمانشاه نماد وحدت اسلامی

حجت الاسلام فاضلی گفت: وحدت اسلامی یکی از ضرورت های غیر قابل انکار است که باید به آن توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،حجت  الاسلام حجت اله فاضلی  امروز (۲۱ مهر ماه ) در نشست خبری که بمناسبت هفته وحدت برگزار شد، گفت: کلمه امت اسلامی در ادبیات دینی ما که نشانه جمع واحد است و یکی از میراث های پر ارزش پیامبر عظیم شان اسلام(ص) برای حفظ اخوت و همدلی و برادری  است که ما باید این میراث و اخلاق نبوی را میراث داری و در احیا و حفظ آن تلاش کنیم.

 

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه افزود:  یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین دست آورده های انقلاب اسلامی نام گذاری« هفته وحدت»است .

 

وی با اشاره به اینکه حفظ وحدت باید اولویت جهان اسلام باشد، خاطر نشان کرد: هر موضوعی که باعث تضعیف وحدت شود باید از آن بپرهیزیم و هر موضوعی هم که باعث تقویت آن می شود باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

 

حجت الاسلام فاضلی تصریح کرد: هر چقدر از ارزش های وحدت آفرین فاصله بگیریم، دشمنان به راحتی ما را شکست می دهند و توطئه و دشمنی آنها بلای جان مسلمانان خواهد شد، بنابراین بر همه مسلمانان واجب است نسبت به احیای ارزش های وحدت آفرین حساس و از مسائلی که باعث تفرقه می شود دوری و پرهیز کنند.

 

 

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه  بااشاره به اینکه کرمانشاه نماد وحدت اسلامی است  اظهار کرد: در کرمانشاه هیچ محله ای بنام سنی نشین و شیعه نشین نداریم و همه با هم همسایه ،در کنار هم زندگی ،  وصلت و ازدواج می کنند و باهم کار و فعالیت دارند و هیچ تفاوتی بین آنها نیست هرچه خدمات  در این نظام برای شیعیان ارائه می شود  همان هم برای اهل تسنناست و اصلا از موارد اختلافی اینجا کسی حرفی نمی زند.

 

حجت الاسلام فاضلی با بیان اینکه منکر اختلاف بین شیعه و سنی نیستیم گفت: اهل تسنن و اهل تشیع در اصول هیچ اختلافی با هم ندارند ولی ممکن است در فروع اختلافات جزیی داشته باشند که آن هم طبیعی و اجتناب ناپذیر است و نباید منشا اختلاف شود و همین اختلافات باید به دید تضارب آرا نگریسته شوند تا در این صورت منشا اتحاد بیشتر بین مسلمانان شود.

 

وی با تاکید  کرد: تفرقه  عامل ذلت مسلمین  و نباید از این موضوع غفلت کنیم زیرا دشمنان در تلاشند تا هر طور شده به مسلمانان ضربه بزنند و  برای ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و مسلمانان باید از تفرق پرهیز کرده و برمشترکات خود تمرکز کنند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در پایان گفت:امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم بسیاری از برنامه ها لغو یا با اعمال محدودیت در فضای باز و مجازی برگزار خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1104593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha