محدودیت‌های کرونایی فعالیت‌های خلاقانه در حوزه فرهنگ و هنر  به وجود آورد/ تالار مرکزی ساری چشم انتظارتامین اعتبار

حسن نژاد بابیان اینکه مدیریت صحیح درفرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واحساس مسئولیت وخلاقیت هنرمندان استان موجب شدتا فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رکود و انفعال کامل مواجه نشود، گفت:محدودیت‌های کرونایی فعالیت‌های خلاقانه در حوزه فرهنگ و هنر به وجود آورد.

 «حسین حسن نژاد» امروز(۲۱مهر) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری در حاشیه آئین بازگشایی نمایشگاه بزرگ خوشنویسی مازندران با عنوان «صفحه مشق» که در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گشایش یافت، اظهار کرد: در مدت شیوع کرونا صنوف مربوط به تغذیه جسم تعطیل نشدند ولی متاسفانه عرضه کنندگان تغذیه روح و روان تعطیل شدند در حالی که انسان به تغذیه در هر دو جنبه نیاز دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها موجب شده تا زندگی هنرمندان استان به چالش کشیده شود، افزود: شیوع کرونا موجب شده تا آسیب پذیری در بخش‌های فرهنگی و هنری افزایش یابد که می طلبد دولت محترم برای کاهش دغدغه های این قشر اثرگذار جامعه برنامه داشته باشد.

 

وی در ادامه سخنانش در خصوص میزان رضایتمندی از حوزه فرهنگ و هنر استان مازندران، گفت: با توجه به اینکه بیش از یک سال و نیم درگیر ویروس کرونا هستیم و بسیاری از حوزه‌ها تعطیل بوده شاهد تلاش اصحاب فرهنگ و هنر در استان هستیم.

 

حسن نژاد افزود: مدیریت صحیح در فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قطعا تاثیر زیادی در روند اجرای فعالیت‌ها داشته است.

وی به اهمیت برپایی نمایشگاه های هنری اشاره و بیان کرد: برپایی نمایشگاه خوشنویسی مازندارن می‌تواند کمک خوبی به حوزه فرهنگ و هنر کند، این نمایشگاه محل عرضه آثار هنرمندان است و مسئولین باید برای حمایت از این هنرمندان، زمینه ساز حضور این آثار فاخر در سبد فرهنگی خانوار و ادارات و دستگاه ها باشند.

 

حسن نژاد با بیان اینکه نمایشگاه ها کمک شایانی به شناسایی و شناخت ظرفیت‌های هنری استان می‌کند، گفت:همه مشکلات به اعتبارات مربوط نیست و باید از سایر داشته ها برای حل مشکلات هنرمندان استفاده کرد.

 

وی از خوشنویسی به عنوان هنر ظریف و قابل قبول بین مردم یاد کرد و یادآور شد: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه به پرشدن اوقات فراغت مردم و به شناخت استعدادها کمک کند.

 

حسن نژاد با بیان اینکه تجلیل از هنرمندان به قوت فعالیت‌های فرهنگی هنری در استان کمک می‌کند، خاطرنشان کرد:در ایام کرونا به خاطر احساس مسئولیت و خلاقیت پیشکسوتان و هنرمندان استان فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رکود و انفعال کامل مواجه نشد،و برخی فعالیت‌های فرهنگی و هنری تا حدودی تداوم یافت و تلاش هنرمندان باعث شد که نشاط اجتماعی و فکری همچنان پویا و زنده بماند.این همت والا جای تقدیر دارد.

 

وی در خصوص پروژه نیمه کاره تالار مرکز ساری، اذعان کرد: به نظر می‌رسد پس از سال‌ها انتظار، کم‌کم قرار است بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری مازندران بر اساس سفر سال گذشته «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهوری دولت دوازدهم  به مازندران و در صورت تخصیص  اعتبارات لازم، به گام‌های پایانی اجرا نزدیک شود و انتظار هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر برای تکمیل این پروژه به پایان برسد.

حسن نژاد به مشکلات معیشتی و اقتصادی اهالی فرهنگ و هنراشاره کرد و گفت: چنانچه فضا برای بسته‌های حمایتی و معیشتی در طرح‌های سراسری محیا باشد اهدای بسته‌ها را خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: در دوران کرونا ستاد ملی کرونا سه مسیر را برای کمک به مشاغل طراحی کرد، یکی کمک های بلاعوص متمرکز که اساسا استانی نیست، بخش دیگر در قالب تسهیلات است که ملاحظاتی را به همراه دارد، بخش دیگر بسته‌های حمایتی است که در مازندران بخشی از آن به هنرمندان اهدا شد، در حال حاضر پرداخت های نقدی و بلاعوض در استان نداریم امیدواریم مجموعه دولت کمک کند ما هم پیگیر هستیم.

کد خبر 1104600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha