سامانه بچه‌های مساجد گام ارزشمندی برای رصد فعالیت کانون‌های فرهنگی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مساجد ارزیابی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق این سامانه انجام می‌گیرد که گام ارزشمندی برای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است.

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی در رشد و پویایی نوجوانان و جوانان گفت: کانون‌های مساجد زمینه‌ساز رشد بینش فرهنگی بین نسل جوان هستند.

 

وی افزود: کانون‌های مساجد با هدف احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و توانمندسازی فعالیت می کنند و با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مساجد ارزیابی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق این سامانه انجام می‌گیرد که گام ارزشمندی برای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان بیان کرد: هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند؛ در راستای تحقق منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله اهداف و سیاست های راه اندازی کانون‌های مساجد است.

 

 وی به اهداف دیگر تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد اشاره کرد و افزود: تأکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های‌ معنوی‌ و فرهنگ‌ اسلامی، تبلیغ، گسترش‌ و تعمیق‌ فرهنگ‌ روح‌بخش‌ اسلام‌، گسترش‌ زمینه‌ مشارکت‌ و مباشرت‌ مردم‌ در امور فرهنگی، هنری، عمومی‌ کردن‌ تمامی‌ عرصه‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌ و تحقق‌ آزادی‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ مردمی از مهمترین اهداف کانون های مساجد است.

 

گلباغی، زمینه‌سازی‌ برای‌ حضور فعال‌ جوانان‌ و نیروهای‌ متعهد در عرصه‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌، شناسایی‌ و تربیت‌ استعدادهای‌ درخشان‌ و استفاده‌ از اوقات‌ فراغت‌ جوانان‌، تبادل‌ افکار و اندیشه‌ها و مبادله‌ آثار و تولیدات از دیگر اهداف، وظایف و اختیارات کانون‌های مساجد برشمرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان مساجد استان را ظرفیت موثری برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواند و گفت: با ایجاد کانون‌های فرهنگی در سطح مساجد می‌توانیم شاهد مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان از ظرفیت و فضای مساجد باشیم.

 

گفتنی است، در حال حاضر 612 کانون فرهنگی با 30 هزار نفر عضو در سطح شهر و روستاهای استان کردستان فعالیت دارند.

 

کد خبر 1104601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha