نیاز امروز ما به حافظ بیش از گذشته است

جوادیان زاده با اشاره به آموزه های اشعار حافظ در زندگی و روابط اجتماعی گفت: نیاز امروز ما به حافظ بیش از گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم رونمایی از کتاب « مجموعه اشعار شاعران شهرستان تفت» ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت حافظ گفت: ما به شاعرانی مانند حافظ بسیار نیازمندیم و هرچه که از زندگی ما دور شوند در واقع زندگی ما از لطافت، معنویت و جایگاه خود در دنیا فاصله می گیرد.

وی افزود: هرچه فرهنگ از شهرها، ساخت و سازها، تعاملات ما دور شود شاهد افزایش تخلفات، جنایت ها و انحرافات می شویم و هنگامی که با بناها و معماری های زیبا که تلفیق فضا و شعر و ادب روبرو می شویم بسیار خوشحال شده و احساس می کنیم که می توانیم به روزهای طلایی و اوج فرهنگ و ادب خود بازگردیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: نیازی که امروز به حافظ داریم بیش از گذشته است زیرا نکته ها  و درس هایی که حافظ در روابط اجتماعی، فرهنگی و حتی روابط سیاسی به ما می دهد بسیار مورد توجه است.

جوادیان زاده بیان کرد: امیدواریم همانطور که حافظ در گذشته محرم راز ما بوده است مجددا به آن اوج برسیم.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگی شهرستان تفت افزود: شهرستان تفت همواره نام آور بوده و اخیرا هم به نام شهر  خلاق در حوزه سینما معرفی شده که نشان دهنده رویکرد فرهنگی شهرستان به سمت و سوی هنر اثرگذار سینما است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: امروز سینمای پیشرو ایران در عرصه های مختلف ملی و بین المللی می درخشد اما معتقدیم که این سینما شاعرانه است و افرادی مانند عباس کیارستمی توانسته اند به خوبی در این مسیر حرکت کنند.

وی گفت: در کشور ایران هرچه به شعر بیشتر اهمیت دهیم شاهد توجه و ارتباط بیشتری به هنرهایی مانند سینما خواهیم بود.

کد خبر 1104607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha