رفع تصرف بیش از ۲۱ هزار متر مربع اراضی ملی در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ۲۱ هزار و ۲۲۰ متر مربع از اراضی ملی این استان با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی در سالجاری رفع تصرف شده است.

«عبدالله بهادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان اینکه ارزش این میزان اراضی ۲۱ میلیارد و ۴۸۶ میلیون تومان برآورد شده است، اظهار کرد: این اراضی در قالب ۵۰ مورد رفع تصرف توسط یگان حفاظت این اداره کل از دست افراد سود جو خارج شده است.

 

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰ متر مربع از این میزان رفع تصرف اراض ملی مربوط به مرکز استان با ارزش ۶ میلیارد تومان بوده است، افزود: ۱۹ هزار و ۱۷۰ متر مربع به ارزش ۱۵ میلیارد تومان مربوط به سایر شهرستان‌ها به ویژه شهرستان مرزی دهلران بوده است.

 

بهادری یادآور شد: در سال گذشته ۳۳۴ مورد رفع تصرف از زمین‌های ملی و دولتی سطح استان به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان از دست اشخاص سود جو خارج شده است.

 

وی تاکید کرد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهر‌های سطح استان را دارند، ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی بعمل آورده و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

 

گفتنی است، استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ میلیون هکتار مساحت و با داشتن ۴۲۳ کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد. ۸۷ درصد مساحت استان ایلام را جنگل ها، مراتع و عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 1104620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha