عرصه‌ ابراز وجود به کودکان واگذارشود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم فرصت‌سازی بری کودکان و نوجوانان و ارتقای دانش آنان گفت: باید عرصه‌ ابراز وجود به کودکان واگذارشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز(چهارشنبه، ۲۱ مهر) به مناسبت هفته ملی کودک و در دیدار با کارکنان و اعضای برگزیده کانون استان گیلان عدم فرصت‌سازی برای ابراز وجود را مهم‌ترین مانع در ظهور و بروز استعدا‌های آینده‌سازان دانست و گفت: باید در تعامل سازنده دست‌اندرکاران فرهنگی و خانواده‌ها، بستر لازم جهت ابزار وجود کودکان فراهم شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تقویت ساختار‌های تربیتی خانواده، افزایش تحمل در مواجهه با کودک، ایجاد فرصت برای سخن‌ گفتن و زیبا و ادبیانه صحبت‌کردن را دارای تاثیری شگرف در آینده کودک برشمرد و افزود: واگذاری عرصه ابراز وجود به کودک، زمینه‌ساز ریزش عقده‌ها و گشایش دهان‌هاست و در این میان احترام به اصالت، وفاداری به لهجه محلی و فرهنگ وی نیز در آرامش روانی و موفقیت او نقش‌آفرین است.

 


وی با بیان اینکه کودکی، بهترین دوران و سرشار از نشاط زندگی است به نقش کانون پرورش فکری در این دوران اشاره و بیان کرد: حضور مربیان با دانش و نقش‌آفرینی آنان، تاثیر‌ به‌سزایی در رشد و بالندگی فرزندان دارد.

 


امام جمعه رشت ماندگاری آموزش‌ها در دوران کودکی را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: دین مبین اسلام سرشار از ظرافت‌های تربیتی در زمینه اخلاق، رفتار‌های‌ فردی و اجتماعی و آموزش‌های بهداشتی و زیست‌ محیطی است و واگذاری میدان به کودکان و تقویت شاخصه‌های شخصیتی آنان از توصیه‌های معصومین(ع) است که باید بدان توجه ویژه داشت.

 

وی با بیان اینکه ارایه‌ منابع مطالبی جذاب یک ضرورت و نیاز اساسی نسل کودک و نوجوان است خواستار تولید محتوای مناسب و طراحی مخاطب‌پسند در خلق آثار شد و از تلاش‌های مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان جهت توانمند سازی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی قدردانی کرد.

 

«سید‌‌جلیل میرعظیمی» با بیان اینکه «حال خوش‌کودکی، رنگ خوش زندگی»شعار هفته کودک و گویای این واقعیت است که رنگ‌ خوش زندگی را در سایه حال خوش کودکان تجربه‌ می‌کنیم به رسالت‌های کانون در پرورش حس دینی و انقلابی کودکان، با نگاهی ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام‌ معظم‌ رهبری(مد‌ظله‌العالی) و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد.

 

سرپرست کانون استان گیلان توانمند‌سازی کودکان، پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه آنان و تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی را از اهداف این نهاد برمرد و متذکر شد: فعالیت‌های مبتنی بر باور‌های دینی و کتاب‌محور مراکز ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی، مراکز فرهنگی هنری فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیاز‌های خاص) گامی در جهت تحقق این اهداف است.

 

وی راه‌اندازی مرکز تخصصی علوم کودک و نوجوان، نگارخانه آفرینش، مرکز تخصصی تولید تئاتر کانون استان، گشایش پایگاه مقاومت سردار شهید‌حاج‌قاسم سلیمانی ار از دیگر حرکت‌های سازنده کانون گیلان اعلام کرد و پیش‌گیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی در روز‌های همه‌گیری ویروس کرونا و راه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی و عمومی برخط، فعالیت‌های انجمن‌های تخصصی و ارتباط سازنده با خانواده‌ها را نیز خاطر‌نشان کرد.

 

 

 

کد خبر 1104621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha